نکات آموزنده درخصوص شخصیت امام زمان(عج)
نکات آموزنده درخصوص شخصیت امام زمان(عج)

به گزارش فریاد جنوب،حجت الاسلام والمسلمین سیدامین خسرونژادمسئول دفترحوزه نمایندگی ولی فقیه درجهادکشاورزی شهرستان لنده ضمن تبریک میلادمنجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج)پیرامون شخصیت والامقام ایشان مطالبی به شرح زیر بیان داشت:امام زمان(عج)کسی است که پیامبری همچون حضرت عیسی(ع)به یاری او از آسمان فرود آید و امامی هم چون امام صادق(ع)برای خدمت کردن به او […]

به گزارش فریاد جنوب،حجت الاسلام والمسلمین سیدامین خسرونژادمسئول دفترحوزه نمایندگی ولی فقیه درجهادکشاورزی شهرستان لنده ضمن تبریک میلادمنجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج)پیرامون شخصیت والامقام ایشان مطالبی به شرح زیر بیان داشت:امام زمان(عج)کسی است که پیامبری همچون حضرت عیسی(ع)به یاری او از آسمان فرود آید و امامی هم چون امام صادق(ع)برای خدمت کردن به او آرزوی درک حضور او را داشته باشد.
حق امام زمان(عج) بر همه‌ بندگان و به ویژه بر شیعیان،مواظبت بر اطاعت او، ‌نرنجانیدن قلب مبارک او،‌ پاسداری از آرمان‌های او، ‌مجاهدت در راه دفاع از او و جان‌نثاری در راه تحقق خواسته‌های اوست.
دردعای ندبه میخوانیم:«و اعنّا علی تأدیه حقوقه الیه»

«خداوندا! ما را در ادای حقوق او یاری فرما».

با چنین دیدگاهی،‌ اگر سخن از پرداخت حقوق شرعیه امام زمان(ع) و برخی وجوهات مادّی نیز به میان می‌آید،‌ باید آن را در همین راستا بررسی کرد؛ چنانکه خود آن بزرگوار در توقیعی فرمود:

«انّه من اتّقی ربّه… و اخرج مما علیه الی مستحقّیه کان آمناً فی الفتنه المبطله»[احتجاج،‌ طبرسی،‌ج۲،‌ص۶۰۲].

«همانا هر کس تقوای پروردگارش را پیشه کند و از آنچه که به عنوان حقوق شرعیه- خمس و زکات- برعهده دارد به مستحقانش بپردازد، از فتنه‌های باطل‌کننده‌ دین‌ و دنیا در امان خواهد بود».

سخن در باب وجوب ادای چنین حقوقی این نیست که امام زمان(ع)چه بهره‌ای از آن می‌برد، بلکه سخن از این است که شیعه ‌حق‌شناس،‌ در راستای حفظ دین و ایمان خویش چه منفعتی برایش حاصل می‌آید.

امام زمان(عج) در کلام امام رضا(ع)؛ اینگونه است که حضرت می فرمایند: «الامام الانیس الرفیق؛ و الوالد الشفیق و الاخ الشقیق و الام البر بالولد الصغیر» امام مانند یک هم‌دل، رفیق ومانندپدری دلسوز وبرادری است که با انسان برابری می کند و مانند مادری است که نسبت به فرزند خردسال خود، مهربانی می کند؛ امام زمان چنین شخصیتی دارند.
هدف قیام امام زمان(عج) گسترش عدل و برچیده شدن ظلم، بر اساس سنت پیامبر نور و رحمت حضرت محمد «صلی الله علیه وآله وسلم» است.

در روایتی از امام صادق (ع)آمده: امام مهدی همانگونه با مردم برخورد می‌کردند که آقا رسول الله(ص)برخورد می کردند.

بسیاری از مردم با شنیدن صحبت های امام زمان(عج)، بعضی با دیدن معجزات حضرت در زمره یاران آن حضرت قرار می‌گیرند و مقاومت و مخالفتی ندارند، اما یک عده کمی در مقابل امام زمان(عج) به مقابله می پردازند.در دعای ندبه می خوانیم «این قاصم شوکه المعتدین، این هادم ابنیه الشرک و النفاق».
جهان، پیش از ظهور، دچار جنگ‌های خونین خواهد بود و این اتفاقات قبل از ظهور است.امام صادق (ع) فرمود: «…قُدَّامُ القائِمِ مَوْتَتانِ…؛[کمال الدین، ج ۲، ص۶۵۵] قبل از قیام قائم (ع) دو نوع مرگ و میر رخ می‌‏دهد: مرگ سرخ و مرگ سپید. تا این که از هر هفت نفر، پنج نفرشان از بین بروند. مرگ سرخ با شمشیر، مرگ سفید، با طاعون است.»
《اللهم عجل لولیک الفرج》

  • نویسنده : طیبه برزیان
  • منبع خبر : فریادجنوب