نگاه ویژه رهبر انقلاب به مسئله دانش بنیان | حمایت همه جانبه از مراکز رشد شهرستان
نگاه ویژه رهبر انقلاب به مسئله دانش بنیان | حمایت همه جانبه از مراکز رشد شهرستان
فـــریاد جنوب | امام جمعه دهدشت از حمایت همه جانبه خود تا حصول نتیجه جهت مکان ثابت برای مرکز رشد این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از دهدشت، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در دیدار اعضای مرکز رشد دهدشت، نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به مسئله دانش‌بنیان را یادآور شد و اظهار کرد: متاسفانه دانش‌بنیان‌ها به معنای اعم در استان ما مورد بی مهری قرار گرفته و توجه جدی نمی‌شود.

امام جمعه دهدشت با توجه به نبود مکان ثابت مرکز رشد در شهرستان، از حمایت همه جانبه خود تا حصول نتیجه و مکان ثابت برای این مرکز خبر داد و گفت: ساختمان‌های خوب دولتی در شهرستان وجود دارند که هیچ‌گونه فعالیتی در آن‌ها صورت نمی‌گیرد، می‌شود از همین ساختمان‌ها در اختیار جوان‌ها به جهت عملی کردن شعار رهبر معظم انقلاب استفاده کرد.

وی توجه به مراکز دانش‌بنیان را یک ضرورت عنوان و بیان کرد: باید یک دوره آموزشی برای برخی تصمیم‌گیران در استان و شهرستان گذاشته شود که پارک علم و فناوری و دانش‌بنیان چیست.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان اینکه امروزه دنیا از ظرفیت همین پارک‌های علم و فناوری بیشترین استفاده را می‌برند گفت: کشورهایی که در بحث زیرساخت‌ها مهم‌ترین ایده‌ها را دارند، به ظرفیت‌های جوانان خود توجه و استفاده کردند.

شهریار جمالی راه‌انداز مرکز رشد دهدشت نیز در این دیدار ضمن ابراز گلایه از عدم توجه مسئولان به مرکز رشد این شهرستان اظهار کرد: مهم ‌ترین مشکل این مرکز در دهدشت نبود یک مکان ثابت است که با توجه به چندین ساختمان دولتی بلااستفاده در شهرستان و باوجود پیگیری‌های متعدد جهت قرار دادن یکی از این ساختمان‌ها برای مرکز رشد، اما هر بار به بهانه‌‌های مختلف، با این مرکز همکاری نکردند.

وی با توجه به اینکه بعد از صحبت‌های رهبری، مجلس وارد عمل شد و قانون جهش دانش‌بنیان را تصویب کرد گفت: طبق برخی تبصره‌ها، دستگاه‌های دولتی مجاز هستند ساختمان‌های بلااستفاده را در اختیار مراکز رشد قرار دهند.

جمالی با بیان اینکه خانه‌های جوان برای جوانان است به امام جمعه دهدشت گفت: به درب بسته رسیدیم از شما استدعا دارم پیشقراول شوید و در راستای کمک به جوانان، ما را حمایت کنید که یک مکان ثابت برای این مرکز در شهرستان مهیا شود.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی
  • منبع خبر : زاگرس ۲۴