هشدار جدی کاهش نرخ جمعیت در کهگیلویه
هشدار جدی کاهش نرخ جمعیت در کهگیلویه
فـــریاد جنوب | فرماندار کهگیلویه گفت: کاهش نرخ جمعیت در کهگیلویه یک هشدار جدی بوده و ضروری است برای رفع آن برنامه‌ریزی شود.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از دهدشت، فرماندار کهگیلویه در نشست کارگروه ویژه افزایش جمعیت در شبکه بهداشت شهرستان، اظهار کرد: کاهش نرخ جمعیت در کهگیلویه یک هشدار جدی بوده و ضروری است عوامل مؤثر در افزایش جمعیت از جمله نرخ ازدواج در این شهرستان مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته و جهت رفع مشکلات آن برنامه‌ریزی شود.

سید عبدالعزیز موسوی اصل، افزود: آمار مراجع مربوطه نشان می‌دهد در شهرستان با کاهش تولد و زاد و ولد مواجه هستیم و ضرورت دارد برای این مسئله برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه طرح کنترل جمعیت در ادوار گذشته از جمله برنامه های تحمیلی خارج از کشور بوده است، اضافه کرد: ما برای کنترل جمعیت تصمیم خاصی نگرفتیم بلکه دنیا این تصمیم را با استدلالات به زعم علمی جهت کنترل رشد جمعیت در برخی کشورها دیکته کرده است.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه کاهش نرخ جمعیت موضوعی است که همه دستگاه‌ها باید با تمام توان خود برای برطرف کردن آن برنامه‌ریزی کنند، تأکید کرد: افزایش جمعیت یک رویکرد بلند مدت می‌خواهد و یک نهاد به تنهایی نمی‌تواند در افزایش رشد جمعیت مؤثر واقع شود، بلکه باید تمامی نهادها برای فرهنگ‌سازی تلاش کنند.

موسوی اصل با اشاره به اینکه نرخ ازدواج کهگیلویه نسبت به استان وضعیت خوبی ندارد،خاطرنشان کرد: تلاش برای افزایش نرخ ازدواج مهم‌ترین رکن حمایت از کانون خانواده است که تمامی دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه مشارکت گسترده داشته باشند. با توجه به اینکه دستگاه‌های مختلف عهده‌دار امر ازدواج هستند پیش بینی شده است که در بحث بالا بردن فرهنگ ازدواج در جوانان دستگاه‌های مختلف برنامه‌هایی اجرا کنند.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی
  • منبع خبر : فریاد جنوب