هشدار فرماندار کهگیلویه به پیمانکاران ضعیف و کارفرمایان بی توجه | پیمانکاران ضعیف به دادستانی معرفی و خلع ید می‌شوند
هشدار فرماندار کهگیلویه به پیمانکاران ضعیف و کارفرمایان بی توجه | پیمانکاران ضعیف به دادستانی معرفی و خلع ید می‌شوند
فـــریاد جنوب | فرماندار کهگیلویه گفت: به دیگر پیمانکاران و کارفرمایانی که نظارت قانونی بر کار آنها ندارند هشدار می دهم هرگونه کوتاهی در این خصوص تمرد و تعلل در کار و مشمول برخورد قضایی است.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از دهدشت، طی سالهای گذشته پروژه‌های کوچک و بزرگ زیادی در کهگیلویه چون لباسی مندرس بر پیکر این شهرستان رنگ رخوت و رکود به خود گرفته و هر روز پیر تر می‌شوند.

گرچه در سالهای گذشته کمبود اعتبارات و افزایش هزینه‌ها عامل اصلی کندی پروژه‌ها قلمداد می‌شود اما بنظر می‌رسد آن چیزی که بیش از همه باعث روند لاک‌پشتی پروژه‌ها در کهگیلویه شده ضعف پیمانکاران و نیز بی‌توجهی کارفرمایان بوده است که مورد غفلت مسئولان قرار گرفته است.

پروژه‌های مهمی چون سیکل ترکیبی، آبرسانی به ۴ شهر، باند اضطراری و جاده ۵ کیلومتری دهدشت طولیان از آن دست پروژه‌هایی هستند که باوجود حیاتی بودن این پروژه‌ها اما سالهاست متوقف شده و هیچ گونه پیگیری در روند اجرای آنها نشده است.

سید عبدالعزیز موسوی در این باره اظهار کرد: تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی به ویژه پروژه‌های نیمه تمام و فعال کردن پروژه های راکد را به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار داریم و در این زمینه با پیمانکارانی که توان اجرای کار ندارند هیچ تعارفی نداریم.

فرماندار کهگیلویه با تاکید بر لزوم ارزیابی دستگاه‌های اداری به عنوان کارفرما بر سابقه کاری و توان مالی پیمانکاران، نوع دستگاه‌ها و تجهیزات آن‌ها قبل از عقد هرگونه قرارداد تصریح کرد: بروکراسی نامناسب در مناقصات پیوسته منجر به انتخاب پیمانکارانی شده که ارزیابی کیفی و فنی آنان به درستی انجام نشده و متأسفانه برخی از شرکت های فاقد صلاحیت، پروژه های مهمی را در کهگیلویه بدست گرفتند.

وی عنوان کرد: پیمانکاران ضعیفی هستند که پروژه‌ها را با هزینه چندین برابر بیشتر از برآورد اولیه به اتمام می‌رسانند و بعضأ با ا هداف انتفاعی همزمان چندین پروژه را بدست می‌گیرند و بخشی از کار را انجام می‌دهند و بخشی را رها می‌کنند و از این طریق نه تنها به دولت و بیت‌المال خسارت میزنند بلکه حتی سبب هدررفتن منابع اولیه پروژه و حتی سبب خسارت مادی و معنوی به مردم نیز می‌شوند.

موسوی با اشاره به اینکه افزایش هزینه‌ها در واقع بهانه‌ای برای توقف عملیات اجرایی پروژه ها در کهگیلویه می‌شود، عنوان کرد: عدم آشنایی با مفاهیم مدیریت پروژه منجر به راندمان پایین پروژه ها در این شهرستان تاکنون شده است.

نماینده عالی دولت در کهگیلویه با اشاره به اینکه تاکنون چندین پیمانکار به دادستانی معرفی شدند، خاطر نشان کرد: به دیگر پیمانکاران و کارفرمایانی که نظارت قانونی بر کار آنها ندارند هشدار می دهم هرگونه کوتاهی در این خصوص تمرد و تعلل در کار و مشمول برخورد قضایی است.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی
  • منبع خبر : فریاد جنوب