هشدار معاون عمرانی استاندار به ادارات پر مصرف/تعطیلی پنج شنبه ها مصوبه جدید ستاد مدیریت بحران استان/پرونده چاه های غیر مجاز در کهگیلویه و بویراحمد بسته شود
هشدار معاون عمرانی استاندار به ادارات پر مصرف/تعطیلی پنج شنبه ها مصوبه جدید ستاد مدیریت بحران استان/پرونده چاه های غیر مجاز در کهگیلویه و بویراحمد بسته شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: دستگاه هایی که در اجرای مدیریت مصرف انرژی کوتاهی کنند، تذکر می گیرند.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب؛ کیامرث حاجی زاده در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با تبریک روز شهرداری و دهیاری به ویژه به کارگران زحمتکش مجموعه شهرداری های استان، اظهار داشت: شهرداران سیره عملی شهید باکری را به عنوان الگوی خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه به عقیده کارشناسان سال ۹۷ یکی از خشک ترین سال ها در ۷۰ سال اخیر بود، عنوان کرد: ۶ کمیته زیر مجموعه ستاد خشکسالی در استان تشکیل شد.

حاجی زاده از عدم رعایت مصوبات توسط برخی دستگاه های اجرایی گلایه کرد و گفت: فرهنگ مدیریت ما با مقوله پیشگیری سنخیت ندارد و می طلبد مدیران پیش از به وجود آمدن شرایط بحرانی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی سد تنگ سرخ در ۲ سال اخیر مطلوب بوده است، بیان کرد: ایجاد منابع پایدار آب یکی از مهم ترین اولویت های ما است.

حاجی زاده از ابلاغ اعتبار ۵ میلیارد تومانی برای آبرسانی سیار خبر داد و گفت: به نسبت سال گذشته ۵۰ درصد تانکرهای سیار در حوزه روستایی و عشایری استان افزایش را نشان می دهد.

وی بر ضرورت تغییر الگوی کشت در استان تاکید کرد و گفت: حوزه جهاد کشاورزی کمیته های ترویج را فعال کند.

حاجی زاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ۳۲ درصد مصرف برق در استان در دستگاه های اجرایی مصرف می شود، گفت: مصرف انرژی و آب در دستگاه های اجرایی کنترل
شود.

وی، اظهار داشت: یک پنجم بودجه محرومیت زدایی به آب شرب تخصیص یافت.

حاجی زاده خواستار پررنگ شدن نقش رسانه ها در راستای اطلاع رسانی در خصوص مدیریت مصرف انرژی در استان شد.

وی، تاکید کرد: پرونده چاه های غیر مجاز در استان بسته شود.

معاون عمرانی استاندار، عنوان کرد: در سال جاری ۶ سالن مدیریت بحران در استان کلنگ زنی خواهد شد.

حاجی زاده در بخش دیگری از سخنانش، بیان کرد: ساعات کاری در شهرستان‌ های مختلف استان :هشدار۶:۳۰ تا ۱۳:۳۰ تعیین شده است.

وی افزود: این برنامه ریزی از ۱۵ تیر تا ۱۵ شهریور ماه  امسال در کهگیلویه و بویراحمد اعمال می‌ شود.

حاجی زاده، تصریح کرد: همچنین در مدت مذکور تمامی ادارات استان در روز پنجشنبه تعطیل هستند.

وی، گفت: بنا بر اعلام سازمان هواشناسی استان هفته آینده روزهای گرمتری را در پیش رو خواهیم داشت.

  • نویسنده : طیبه برزیان
  • منبع خبر : فریادجنوب