همایش تجلیل از سالمندان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان چرام برگزار شد.
همایش تجلیل از سالمندان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان چرام برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری فریادجنوب، همایش تجلیل از 20 سالمند تحت حمایت کمیته امداد چرام به نمایندگی از 176 سالمند نمونه تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در شهرستان چرام برگزار شد. قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم، گفت: سالمندان گنجینه ها و […]

به گزارش پایگاه خبری فریادجنوب، همایش تجلیل از 20 سالمند تحت حمایت کمیته امداد چرام به نمایندگی از 176 سالمند نمونه تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در شهرستان چرام برگزار شد.
قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم، گفت: سالمندان گنجینه ها و ریشه های ما هستند و ما باید قدر آنها را بدانیم و از تجربیات آنان استفاده کنیم.
وی افزود: کودکان آینده سازان هستند، جوانان نیروی کار و پیشبرنده کار و در کنار اینها سالمندان تجر به زندگانی و تجربه آفرینش هستند.
مبشری تصریح کرد: اگر پیامبر اسلام روی موضوع سالمندان تأکید دارند و می فرمایند که احترام به سالمندان احترام به من است، نشان دهنده این است که می خواهند ارزش انسان ها را افزایش دهند.
مبشری با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از 47 هزار خانوار با جمعیت 115 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد است، گفت: 24 هزار خانواده با جمعیت 32 هزار و 251 نفر از افراد تحت حمایت کمیته امداد را سالمندان تشکیل می دهند.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از جمعیت سالمندان تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد 13 هزار خانوار مرد سرپرست و مابقی زن سرپرست خانوار است.
وی تأکید کرد: به منظور تکریم از سالمندان تحت حمایت، 30 نفر از آنان به اردوی زیارتی مشهد اعزام شده اند و این همایش نیز به منظور تقدیر از سالمندان برگزار شده است.
مبشری در خصوص خدمات کمیته امداد به سالمندان تحت حمایت گفت: پرداخت مستمری، وام اشتغال، تامین کمک هزینه نگهداری سالمندان در منزل، پرداخت کمک هزینه درمان، اعزام سالمندان به اماکن زیارتی و سیاحتی، اهدای جهیزیه و تهیه اقلام مورد نیاز فرزندان سالمندان تحت حمایت، از جمله مهمترین خدمات این نهاد به سالمندان است.
حجت الاسلام سید نوراله افشار، امام جمعه چرام در این مراسم ضمن تبریک هفته وحدت و گرامی داشت روز سالمند، بر لزوم تکریم سالمندان تأکید کرد و گفت: لازم است که در بحث درمان و بیماری، سالمندان را بیشتر دریابیم و اجازه ندهیم تجربیات آنان به فراموشی سپرده شود.
سید عبدالرحمان توفیقیان، فرماندار شهرستان چرام نیز در این مراسم گفت: تجلیل از سالمندان، تجلیل از تاریخ است، امروز در ل این افراد سالمند تاریخ را داریم، هرکدام یک تاریخ و معدنی همانند معادن طلا و نقره هستند.
وی با اشاره به اینکه تجلیل از سالمندان تجلیل از فرهنگ است، افزود: سالمندان ذی قیمت ترین عناصر فرهنگی را با خود دارند و وقتی یکی از آنان از دنیا برود بخشی از فرهنگ ما به خاک سپرده می شود.
توفیقان ضمن تقدیر از کمیته امداد به خاطر برگزاری این همایش گفت: باید قدردان سالمندان باشیم و آنان را گرامی داشته و از تجربیات و دانسته های آنان استفاده کنیم.
شایسته ذکر است؛ در پایان این مراسم از 20 نفر از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد چرام به نمایندگی از 176نفر از سالمندان نمونه تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.

ی