همایش دفاتر خبری و خبرنگاران آزاد صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد در گچساران برگزار شد
همایش دفاتر خبری و خبرنگاران آزاد صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد در گچساران برگزار شد

همایش دفاتر خبری و خبرنگاران آزاد استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور مدیر کل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد ، معاونین  صدا و سیمای استان در بخشهای مختلف و خبرنگاران شهرستان های استان به میزبانی شهرستان گچساران برگزار شد. فرماندار شهرستان گچساران ضمن خوش آمدگویی به حاضرین گفت :خبرنگاران به عنوان فرهنگ سازان جامعه، […]

همایش دفاتر خبری و خبرنگاران آزاد استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور مدیر کل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد ، معاونین  صدا و سیمای استان در بخشهای مختلف و خبرنگاران شهرستان های استان به میزبانی شهرستان گچساران برگزار شد.

فرماندار شهرستان گچساران ضمن خوش آمدگویی به حاضرین گفت :خبرنگاران به عنوان فرهنگ سازان جامعه، متوانند در ارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه و پیشگیری از معضلات اجتماعی نقش آفرینی نمایند.

عبدالرحیم رحیمی  با اشاره به اهمیت خبر و اطلاع رسانی و همچنین آگاهی بخشی به جامعه  از تلاشها و زحمات صدا و سیما در این زمینه قدردانی کرد.

در ادامه مدیر کل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود پتانسیلها و جایگاه اثر گذار شهرستان گچساران در استان افزود:طی سالهای اخیر به همت مسئولین و پیگیریهای مجدانه آنها شهرستان گچساران در مسیر توسعه و پیشرفت خوبی قرار گرفته است .

وی با بیان این مطلب که شهرستان گچساران در بحث خبر خیزی جایگاه ویژه ای در بین شهرستانها دارد اظهار داشت :مردم شهرستان گچساران به لحاظ موقعیت خاص این شهرستان  خواستار مشخص نمودن سهم و جایگاه خود در شبکه استانی بوده اند که خدا را شکر طی سالهای اخیر به جایگاه خود نیز تا حدودی رسیده اند .

دکتر افشار نیا ابراز داشت :سعی و تلاش مسئولین برای پوشش خبری کل استان رعایت عدالت است اما رعایت عدالت باید متناسب با جایگاه شهرستان تعریف گردد.

وی با اشاره به مشکلات موجود  در برخی مناطق گفت :بعضی از مناطق استان بخاطر شرایط خاصی که دارند خبر خیزی لازم را ندارند.

رئیس صدا و سیمای استان تصریح کرد: شهرستان گچساران در برخی از حوزه ها مانند

حوزه اخبار ورزشی در استان به عنوان  قطب ورزش استان است .

یوسف افشار نیا تصریح کرد : تیمهای زیادی در رده های مختلف در گچساران فعالیت دارند که در استان این رشته های ورزشی فعال نبوده در حالی که تیمهای گچساران در  لیگ برتر و در مسابقات ملی و بین المللی حضور دارند  و همین امر  باعث ایجاد ظرفیت خبری بالا در این شهرستان می شود .

این مسئول ادامه داد : با شناختی که نسبت به این وضعت وجود دارد به مسئولین شهرستان هم نماینده مردم شهرستان در مجلس و هم فرماندار شهرستان پیشنهاد راه اندازی رادیو شهری و دفتر نمایندگی خبررا دادیم که  به شرط مهیا نمودن زیرساختهای عمرانی در این شهرستان راه اندازی خواهد شد .

وی با ییان این مطلب که : راه اندازی رادیو شهری  قطعا در ارتقاء جایگاه شهرستان در بخشهای مختلف اجتماعی،اقتصادی و سیاسی تاثیر گذار و ممتاز خواهد بود افزود:  این پیشنهاد هم برای شهرستان کهگیلویه و جود دارد که مکاتبات اولیه صورت گرفته است در صورت همکاری مقامات اجرایی این ظرفیت در کهگیلویه اجرا خواهد شد اما با توجه به مهیا بودن بسترهای لازم در شهرستان گچساران از جمله  بسترهای فنی ، ایستگاه رادیویی وامکانات شرکت نفت و مجموعه فرمانداری از اولویت بیشتری برخوردار است .

دکتر افشار نیا در ادامه مطالبی را پیرامون اهمیت و نقش رسانه در  توسعه و ارتقاء جایگاه منطقه در بخشهای مختلف اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی بیان و اظهار داشت :رسانه  ظرفیت مناسب برای از بین بردن و کاهش آسیب های اجتماعی  و معضلات اجتماعی که در سطح جامعه است می باشد .

وی با اشاره به بحث  فضای مجازی و استفاده مردم و جوامع از این فضای مجازی گفت : فعالیت رسانه ها ،اشخاص ،جریانها در فضای مجازی  به عنوان یک جریان و پدیده  جدید رسانه ای در جامعه است  که تمام مردم مخاطبان ، فعالان و کاربران بالقوه و بالفعل فضای مجاز هستند

وی تصریح کرد :در کشور ما بخصوص استقبال از فضای مجازی بسیار بالا است و از آنجائیکه این رسانه در  کشو ما نسبت دیگر کشورها دیرتر فعالیت خود را شروع کرد و به همین دلیل استفاده از شبکه هایی که مدیریت آنها در خارج از کشور صورت می گیرد مورد استفاده مردم است

رئیس صدا و سیمای مرکز استان ابراز داشت : علیرغم استفاده و استقبال مردم از این شبکه ها و بالا بردن دانایی و آگاهی مردم متاسفانه جریانهای معاند با مدیریت در این شبکه ها آنها را تبدیل  به یک تهدید کرده اند .

وی اظهار داشت :با اقداماتی که مسئولین و مقامات کشوری برای راه اندازی و ایجاد زیرساختهای لازم جهت ایجاد پیام رسانهای داخلی در کشور انجام داده اند  این شبکه های راه اندازی و انتظار میرود با آگاه نمودن و اطلاع رسانی مردم را تشویق به استفاده از این پیام رسانها نماییم که نقش رسانه ها در این میان پر رنگ تر خواهد بود.

مدیر کل صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد   از فرماندار گچساران خواستند تا با توجه به ممنوعیت فعالیت دستگاههای اجرایی در پیام رسانهای خارجی و کوچ به پیام رسانهای داخلی  این موضوع را در جلسه شورای اداری مطرح و مسئولین کلیه فعالیتهای خود را در پیام رسانهای داخل انجام دهند .

در پایان این همایش فرماندار گچساران از طرف مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان به عنوان خبرنگار افتخاری معرفی گردید و با اهداء لوح تقدیر از زحمات ایشان بخاطر همکاری با صدا و سیمای استان تقدیر بعمل آمد.