همایش سراسری شوراهای اسلامی استان با حضور مسئولین کشوری و استانی در گچساران
همایش سراسری شوراهای اسلامی استان با حضور مسئولین کشوری و استانی در گچساران

همایش سراسری شوراهای اسلامی کهگیلویه وبویراحمد با حضور استاندار، کولیوند رئیس کمیسیون شوراهای اسلامی در مجلس شورای اسلامی، مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی استانداری، فرمانداران، بخشداران و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در گچساران برگزار شد. در این همایش استاندار کهگیلویه وبویراحمد شوراها را بستری مناسب میان مردم و مسئولان […]

همایش سراسری شوراهای اسلامی کهگیلویه وبویراحمد با حضور استاندار، کولیوند رئیس کمیسیون شوراهای اسلامی در مجلس شورای اسلامی، مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی استانداری، فرمانداران، بخشداران و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در گچساران برگزار شد.

در این همایش استاندار کهگیلویه وبویراحمد شوراها را بستری مناسب میان مردم و مسئولان برای بیان مشکلات و مطالبه به حق آنها دانست.

علی محمد احمدی گفت: توجه به روستاها، مدیریت شهری و ایجاد فضاهای مطلوب با ساختاری درست و توجه ویژه به مبلمان شهری از اولویت های مهم دولت است.

وی به تعامل و همدلی بین شوراها و مدیران تاکید کرد واظهار داشت: هم اندیشی، همکاری و تعامل میان دولت مردان و اعضای شوراهای اسلامی می تواند منجر به توسعه همه جانبه شود.

استاندار تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا بازوان توانمند، مقتدر و متخصص برای مدیریت شهرها و روستاها هستند.

احمدی ابراز داشت: شوراها در واقع نماد عینی مردم سالاری هستند که برآمده از متن مردم بوده و باید صادقانه در راه تعالی شهر و روستاها بکوشند.

استاندار از مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی خواست در چارچوب قانون هم در مرکز استان و هم شهرستان ها نهایت همکاری، تعامل و همفکری با شوراها را داشته باشند.

احمدی تصریح کرد: شوراهای اسلامی می توانند با فراهم کردن بسترخدمت عاملی مهم برای ارتقای سطح فرهنگی، اقتصادی، ساختارشهری و روستاها باشند.

وی عنوان کرد: باید توسعه عمرانی و توجه به مبلمان شهری در صدر مدیریتی شوراهای اسلامی قرار بگیرد.

فرماندارشهرستان  گچساران هم در این همایش  با اشاره به وظایف مسئولین در برابر مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: ما فرمانداران انتظاراتی از اعضاهای شورای اسلامی شهر و روستا و شهرداران داریم چرا که همه در راستای اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران و قوانین مربوطه وظایفی را پذیرفته‌ایم.

عبدالرحیم رحیمی تصریح کرد: انتظارات ما از شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان منتخبان مردم کمک‌کار بودن و تعامل شوراها در برنامه‌های پیش‌رو است و شوراها در انجام برنامه‌های خود به گونه‌ای عمل کنند که اقدامات آنها در راستای بهتر شدن امور عمرانی و شهری باشد.

وی افزود: شهرداران و دهیاران باید با برنامه‌ها و طرح‌های که ارائه می‌دهند تعامل دوسویه‌ای با شوراها داشته باشند.

فرماندار گچساران با اشاره به بحث اشتغال و بیکاری موجود در کشور اظهار داشت: مبحث اشتغال یکی از مهم‌تریم مسائل استان و در سطح کلان کشور است که شوراهای روستاها باید در این راستا برنامه‌ریزی کنند و در خصوص اجرای طرح‌های روستایی  و تسهیلات ویژه گام بردارند.

رحیمی افزود: اشتغال‌زایی طرح‌های روستایی سبب مهاجرت معکوس مردم از شهر به روستا می‌شود و در گچساران در چند روستا مهاجرت معکوس شکل گرفته به عنوان مثال برخی از روستاها که دارای ۱۰ خانوار بوده در حال حاضر به ۴۰ خانوار افزایش پیدا کرده و این نتیجه توجه به عملیاتی شدن طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی است.

وی ادامه داد: در بعضی از روستاها به دلیل مهاجرت معکوس و اعلام دهیار زمینی برای ساخت خانه وجود ندارد که ما طرح احداث منازل دوطبقه را ارائه داده‌ایم.