هیچ پروژه جدید عمرانی تعریف نمی شود/۱۶۱ روستای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه اینترنت پر سرعت متصل خواهد شد
هیچ پروژه جدید عمرانی تعریف نمی شود/۱۶۱ روستای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه اینترنت پر سرعت متصل خواهد شد
سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومان در استان تا پایان سال باید تکمیل شود و ۱۶۱ روستای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه اینترنت پر سرعت متصل خواهد شد

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اعتبار عمرانی امسال استان را ۱۳ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال عنوان کر

به گزارش فریاد جنوب ؛استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: این میزان اعتبار به نسبت مدت مشابه سال گذشته تغییری نکرده است و مبلغ چهار هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات استانی است.

کلانتری اظهار داشت: این اعتبار بین هشت شهرستان به تفکیک فصل و برنامه و براساس شاخص ها توزیع شده است که فصل های خدمات روستایی و عشایر، منابع آب و حمل و نقل به ترتیب دارای بیشترین منابع هستند.

وی تصریح کرد: براساس شاخص های توزیع سهم شهرستان بویراحمد یک هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال، کهگیلویه ۷۵۰ میلیارد، گچساران یک هزار و ۱۴۰ میلیارد ، دنا ۳۰۰، بهمئی ۳۱۰ ، چرام ۲۶۰ ، باشت ۲۷۰ و شهرستان لنده ۲۲۰ میلیارد ریال اعلام شد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: پروژه های اقتصاد مقاومتی و موثر در جهش تولید برای تکمیل شدن در اولویت قرار دارند.

حسین کلانتری افزود: ۳۴ پروژه در دست اجرا است که پیش بینی می شود با بهره برداری از این پروژه ها برای ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

وی ابراز داشت: ۱۷ پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال ملی استانی و ۲۱ پروژه با عتبار ۵۲۰ میلیارد ریال پروژه های تعهد استان است که باید تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

استاندار بیان کرد: ۱۰ درصد اعتبارات استانی بیش از ۳۳۰ میلیارد ریال نیز برای پروژه های با مشارکت عمومی و بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.

کلانتری میزان اعتبار پروژه های ملی استان را سه هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: در مدیریت هزینه اعتبارات الزامات قانونی بودجه رعایت شود.

وی بر در اولویت قرار گرفتن تکمیل پروژه های تعهد استان تاکید کرد و افزود: پروژه های موثر در اقتصاد مقاومتی و پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالا نیز در اولویت باشد.

استاندار اظهار داشت: هیچ پروژه جدید تعریف نشود مگر اینکه با مشارکت خیرین و یا بخش خصوصی باشد.

کلانتری بیان کرد: مبلغ ۹ هزار میلیارد ریال از مرکز کشور تقاضا کرده ایم تا پروژه های مهم و اثر گذار استان را تکمیل کنیم و در این رابطه تاکیداتی شده و پیگیری های لازم در حال انجام است.

وی تصریح کرد: مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال به پروژه ملی پاتاوه- دهدشت اختصاص داده شد که با احتساب ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتباری که پیش از این به پروژه اختصاص یافته بود جمعا اعتبار امسال این طرح به سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال می رسد.

استاندار گفت: همه تلاش ها بر این است تا این پروژه ها امسال تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی یادآور شد: سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومان در استان تا پایان سال باید تکمیل شود و ۱۶۱ روستای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه اینترنت پر سرعت متصل خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی در خصوص جذب اعتبارات خزانه، فروش اموال مازاد دستگاه ها وتوجه جدی به سیاست ها و برنامه جهش تولید تاکید کرد.

کلانتری خواستار جدی گرفتن کرونا شد و عنوان کرد: انتظار می رود مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی توجه ویژه ای داشته باشند.

وی بر عدم برگزاری و حضور در اجتماعات و مراسمات ترحیم و عروسی ها تاکید کرد.