واکنش تند رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه وبویراحمد به توهین به قوم لر
واکنش تند رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه وبویراحمد به توهین به قوم لر

غلام محمد زارعی، نماینده مردم شریف شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی به انتشار کتاب ضرب المثل های فارسی که در آن به قوم با اصالت ونجیب لر توهین شده ، واکنش نشان داد. نماینده مردم بویراحمد ودنا ؛ با ابراز تاسف از بیان چنین تالیف ،صدورمجور ونشر کتابی که توضیح وتفسیر ضرب […]

غلام محمد زارعی، نماینده مردم شریف شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی به انتشار کتاب ضرب المثل های فارسی که در آن به قوم با اصالت ونجیب لر توهین شده ، واکنش نشان داد.
نماینده مردم بویراحمد ودنا ؛ با ابراز تاسف از بیان چنین تالیف ،صدورمجور ونشر کتابی که توضیح وتفسیر ضرب المثل های آن صرفا ناشی از افکار وتفکرات این نویسنده بوده خواستار جمع آوری ، ابطال مجوزاین کتاب و  عذرخواهی فوری نویسنده وکسانی که درچاپ ،نشر و صدور مجوز این کتاب نقش داشتند، شد.
وی افزود؛قوم لردر تاریخ ایران اسلامی پر افتخار بوده وهمواره دین خودرا به انقلاب وآرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ادا نموده است.

غلام محمد زارعی خاطر نشان کرد ؛قوم لر از اقوام اصیل ،پاک ونجیب  سرزمین ایران اسلامی است که همواره از ارادتمندان ومحبان اهل بیت علیهم اسلام بوده وهستند و درتمامی صحنه های انقلاب واین نظام از ۸سال دفاع مقدس تا دفاع از حرمین شرفین ،دفاع ازمرزهای کشور عزیزمان ایران اسلامی،شرکت در انتخابات که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و همراهی نظام و دولت در وضعیت کنونی اقتصادی کشور پیش قدم بوده وهستند.

غلام محمد زارعی افزود؛ماهمواره سخن از احترام به اقوام و عقاید به میان می آوریم وتاکنون هیچ فردی از قوم لر به هیچ کدامیک از اقوام توهین نکرده ،چرا که هر قوم نیز دارای آداب ،رسوم وسنن وگویش های متنوع بوده وقطعا ضرب المثل ها نیز جزء لاینفک هر زبانی وقومی می باشد،اما چاپ و انتشار مطالبی که حاوی مطالب توهین آمیز است چگونه مجوز چاپ و انتشار دریافت کرده است؟قطعا مسئولین مربوطه در این خصوص باید پاسخگو باشند.
رئیس مجمع نمایندگان استان در پایان ضمن تقدیر وتشکر از پایگاه خبری فریاد جنوب خاطرنشان کرد،این موضوع را سریعا ازطریق وزیر محترم فرهنگ وارشاداسلامی پیگیری ونتیجه را به اطلاع عموم خواهم رساندومسئولین ودولتمردان نظام باید از صبر ،حوصله وخویشتن داری قوم با اصالت لر در خصوص واگذاری ورسیدگی این مهم به خادمان خود در مجلس شورای اسلامی ضمن معذرت خواهی ،تقدیر وتشکر نمایند