وضعیت عجیب اما واقعی یک پارک در باشت
وضعیت عجیب اما واقعی یک پارک در باشت
پارک‌ "بنگرو" در شهر باشت از وضعيت و حال مناسب و خوشي براي استفاده کودکان و خانواده‌ها برخوردار نيست که مسئولان شهري بايد پاسخگوي وضعيت موجود اين پارک باشند.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب:نا ایمن و غیراستاندارد بودن وسایل بازی در پارک‌ بنگرو نگرانی است که خانواده‌ها سعی می‌کنند با اختصاص دادن بخشی از اوقات‏ فراغت کودکان‏‌شان به انجام بازی در فضاهای روباز این پارک، ساعاتی شاداب و فرح بخش را برای آنها فراهم کننداما متاسفانه این پارک مناسب و در شان نیست.

نداشتن روشنایی، موانع مسیر، نداشتن سطل زباله مناسب، نداشتن زیبایی و شادابی، خرابی معابر، لبه‌های تیز و برنده، نامناسب بودن وسایل و کف‌پوش زمین بازی کودکان، نامناسب بودن نیمکت‌ها و صندلی‌ها، مناسب نبودن فضای سبز، نبود ملاحظات ایمنی در سیستم‌های برقی و همچنین نبود امکانات مناسب بهداشتی، عمده‌ترین خطرها و مشکلاتی هستند که در این پارک وجود دارد و ممکن است هر لحظه شاهد حوادث ناگواری را متوجه کودکان و حتی بزرگسالان کند.

علی از شهروندان باشتی در این زمینه گفت: کودک حدود دو ساله‌ام را روی موتورسیکلت گذاشته و به پارک بنگرو واقع در محله “بنگرو” آورده ام اما هم تاب ندارد و هم سرسره شکسته و برای بازی کودکان مناسب نیست.

با توجه به حجم جمعیتی که روزهای آخر هفته برای گذران اوقات فراغت به پارک شهر می‌آیند، این پارک باید در کنار مجهز بودن به وسایل تفریح کودکان از روشنایی مناسب هم برخوردار باشد که نبود روشنایی مناسب، موجب ایجاد ناامنی شده است.

شهروندی دیگر می‌گوید: وسایل بازی به اندازه کافی و مناسب در این پارک وجود ندارد و شکسته شده‌اند و محل بازی کودکان کف پوش ندارد و همین امر موجب می‌شود به کودکان در حین بازی آسیب وارد شود.

وی با بیان اینکه این پارک حتی نگهبان هم ندارد، افزود: چرا مدیریت شهری باشت پاسخگوی وضعیت نامطلوب این پارک نیست؟ از مسئولان و متولیان امر انتظار داریم برای این وضعیت چاره اندیشی کنند مگر زیباسازی و رسیدگی به این پارک چقدر هزینه دارد؟ به خوشی و شادابی مردم و کودکان نمی ارزد.

یک خانم اهل باشت بیان کرد: پارک محله ای، محله بنگرو در شهر باشت پس از ۲۰ سال بدون زیباسازی و فضای سبز به حال خود رها شده است و اصلا توجهی به این پارک نمی شود بطوریکه علف آن را گرفته و به حدود یک متر رسیده اند.

لطف الله موسوی، شهردار باشت در این زمینه تصریح کرد: رسیدگی و زیباسازی پارک بنگرو وظیفه شهرداری است، اما دستگاه چمن زنی شهرداری خراب بود و نیروهای شهرداری هم به کرونا مبتلا شده بودند این پارک با این وضعیت مواجه شد.

وی افزود: این طوری که مردم می گویند نیست تنها باید چمن پارک اصلاح می شد که بعلت تاخیر علف پارک بالا آمده و رشد کرده است.

موسوی با بیان اینکه این پارک فاقد سرویس بهداشتی است، پس از بازدید از پارک برای ساخت سرویس بهداشتی اقدام خواهیم کرد، اظهارکرد: روشنایی این پارک با اداره برق است که بخاطر شرایط کرونایی خاموش کرده است. وسایل بازی این پارک به زودی تعویض و وسایل جدید نصب خواهد شد.

شهردار باشت در خصوص نگهبان نداشتن پارک “بنگرو” خاطرنشان کرد: یک نگهبان به صورت مقطعی فعالیت داشت که ان شا الله نگهبان برای این پارک در نظر گرفته می شود.

وی بیان کرد: در صورتی که زمین به شهرداری داده شود یک پارک بزرگتری در محله بنگرو می سازیم.

  • نویسنده : مهرشاد سلطانی نژاد