وضعیت نگران کننده 3 شهرستان استان / لزوم مشارکت هنرمندان، ورزشکاران و روحانیون در آگاهی بخشی مردم
وضعیت نگران کننده 3 شهرستان استان / لزوم مشارکت هنرمندان، ورزشکاران و روحانیون در آگاهی بخشی مردم

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: 31 بیمار مبتلا به کووید 19 در پنجمین روز از تیرماه 99 در بیمارستان های استان بستری و تحت درمان هستند. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدانپناه افزود: تعداد بهبود یافتگان بالینی بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 968مورد گزارش شده است. وی بااشاره […]

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: 31 بیمار مبتلا به کووید 19 در پنجمین روز از تیرماه 99 در بیمارستان های استان بستری و تحت درمان هستند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدانپناه افزود: تعداد بهبود یافتگان بالینی بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 968مورد گزارش شده است.

وی بااشاره به اینکه 5 بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی سی یو بستری هستند، ابراز داشت: امروز نیز جواب 238 نمونه از آزمایشگاه های سلولی مولکولی دریافت شد که درصد زیادی از مبتلایان به کووید 19 در شهرستان های گچساران، بویراحمد و لنده بودند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اذعان داشت: از شمار مبتلایان امروز، ١۴ بیمار سابقه سفر به استانهای مجاور را داشتند.

وی یادآور شد: استان در حال عبور از مرحله خطرناک موج اول می باشد و اگر به این موضوع توجه نشود باید منتظر افزایش مرگ و میرهای جدید در همه اقشار مردم به خصوص در افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای باشیم که این ضررها و عوارض قابل جبران نمی باشند.

دکتر یزدانپناه با بیان اینکه گچساران به وضعیت قرمز نزدیک شده است، خاطر نشان کرد: به ترتیب شهرستانهای بویراحمد، کهگیلویه، باشت و بهمئی نیز نسبت به رعایت دستورالعمل جدید اهمیت کمتری به خرج داده اند و در معرض خطر هستند.

وی اذعان داشت: نظارت بیشتر بر فروشگاه‌ها و موسسات اداری و مالی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری، عدم حضور در تجمعات، نرفتن سفر به استان های مجاور و حتی به شهرهای مجاور استان، عدم خروج از خانه بجز در موارد ضروری، تعطیلی تجمعات و جمع های خانوادگی تا عادی شدن اوضاع لازم و ضروری است.

دکتر یزدانپناه خاطر نشان کرد: مشارکت بیشتر هنرمندان، سیاسیون، روحانیون، ورزشکاران، جوانان و دانشگاهیان در اقناع سازی مردم و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کاهش بیماری و گذار از موج کرونا تاثیر فراوانی دارد.