یک اثر میراث فرهنگی دوره سلجوقی در کهگیلویه و بویراحمد بازسازی می‌شود
یک اثر میراث فرهنگی دوره سلجوقی در کهگیلویه و بویراحمد بازسازی می‌شود
مديرکل ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي کهگيلويه و بويراحمد گفت: بارگاه امام‌زاده بابا احمد يکي از بناهاي تاريخي استان مربوط به دوره سلجوقيان بازسازي مي شود.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب:مجید صفایی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این اثر پیش از این در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده بود و تا قبل از شیوع کرونا میزبان گردشگران و زائران زیادی بوده است.

وی بیان کرد: مراسم کلنگ زنی شبستان جدید بنای تاریخی امامزاده بابا احمد(ع) طی مراسمی با حضور علما و مسئولان استان برگزار شد.

صفایی با اشاره به اینکه این شبستان به کمک خیر هم استانی برای رفاه حال مردم، زائران و گردشگران ساخته می‌شود، عنوان کرد: ایجاد این شبستان نقش مهمی در توسعه گردشگری مذهبی شهرستان بهمئی خواهد داشت.

وی عنوان کرد: هنوز مبلغ دقیقی برای این پروژه نمی توان پیش بینی کرد و براساس هزینه های روز و پیشرفت طرح، مبلغ مورد نیاز از سوی یک نیکوکار تامین خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش از این طرح ساماندهی امام‌زاده علی(ع) در شهرستان چرام با سه میلیارد ریال اعتبار آغاز شده و روند اجرایی عملیات در حال پیشرفت است.