پاسخ روحانی به آمریکا در صدر اخبار رسانه های یونان قرار گرفت
پاسخ روحانی به آمریکا در صدر اخبار رسانه های یونان قرار گرفت

فریاد جنوب به نقل از آتن- ایرنا – پاسخ رئیس جمهوری ایران به آمریکا مبنی بر اینکه واشنگتن نمی تواند برای ایران تصمیم گیری کند، در صدر اخبار رسانه های یونان قرار گرفت. به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا، رسانه های خبری یونان دوشنبه شب انتشار وسیعی از اظهارات رئیس جمهوری ایران ارائه و آن […]

فریاد جنوب به نقل از آتن- ایرنا – پاسخ رئیس جمهوری ایران به آمریکا مبنی بر اینکه واشنگتن نمی تواند برای ایران تصمیم گیری کند، در صدر اخبار رسانه های یونان قرار گرفت.

به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا، رسانه های خبری یونان دوشنبه شب انتشار وسیعی از اظهارات رئیس جمهوری ایران ارائه و آن را جوابی دندان شکن به مقامات آمریکایی ارزیابی کردند.
شبکه یک دولتی یونان (ار-ت) گزارش داد: وزیر امورخارجه آمریکا طی اظهاراتی سخن از شدیدتر کردن برخورد آمریکا با ایران را مطرح کرده است و دوازده شرط جدیدی را پیشنهاد کرد که با عکس العمل شدید رییس جمهوری ایران مواجه شد.
براساس گزارش همین شبکه تلویزیونی: دکتر’ حسن روحانی’ با انتقاد شدید از آمریکا، گفته است که سران آمریکا هنوز در دوران گذشته سیر می کنند و در خواب قرار دارند و گویا نمی دانند که دیگر دنیا حرف های زور آن را نمی پذیرد و دوران تصمیم گیری آمریکا برای دیگر کشورها به پایان رسیده است.
در همین حال شبکه خصوصی ‘اسکای’ یونان نیز گزارش داد: تنش بین آمریکا و ایران بعد ازدو هفته که آمریکا بطور یکجانبه از برجام خارج شده است، افزایش یافته و آمریکاییان خواسته های دیگری را مطرح و گفته اند که مواضع خود را علیه ملت ایران سخت تر می کنند.
بر اساس گزارش همین شبکه تلویزیونی: جواب رئیس جمهوری ایران بسیار قاطع و داندن شکن بوده است که با اشاره به عدم احترام آمریکا به امضای دولت پیشین خود و تصمیم که توافقنامه هسته ای ایران با 5 +1 را مورد تصویب قرار داده است و حتی احترام نگذاشتن سران آمریکا به امضای کشورهای همپیمان خود، گفته است: آمریکا دیگر نمی تواند مورد اعتماد باشد و حق تصمیم گیری درباره ایران را ندارد.
در همین حال روزنامه یونانی زبان’ کاتی مرینی’ نوشت: رییس جمهوری ایران مقتدرانه شراط مطرح شده از طرف وزیر امورخارجه آمریکا را رد کرد و گفت: دوران تصمیمی گیری آمریکا برای دیگر کشور های جهان و بخصوص برای ایران حدود 40 سال پیش به پایان رسیده است، ولی گویای آمریکاییان هنوز متوجه این امر نشده اند.
براساس گزارش همین روزنامه: رئیس جمهوری ایران گفته است که به پشتوانه ملت ایران به راه خود ادامه خواهیم داد و اجازه دخالت به آمریکا و هیچ قدرت دیگری در امور داخلی ایران را نمی دهیم.
در همین حال روزنامه یونانی زبان ‘ تانیا’، سامانه خبری یونانی زبان ‘ این’،’ سامانه یونانی زبان’ پرونیوز’ و تعداد دیگری از رسانه های گفتاری و نوشتاری یونان جواب رئیس جمهوری ایران به اظهارات وزیر امورخاجه آمریکا را صدر اخبار خود قرار دادند./ایرنا

انتهای پیام /*