پایگاه سنتی موحد در تصرف عدل هاشمی پور
پایگاه سنتی موحد در تصرف عدل هاشمی پور
در چرخه‌ی سیل دعوت ها و پیوست ها از ایلات، صنوف و گروه‌های سیاسی، این بار مردم شریف چاروسا در شهر قلعه رئیسی سنگ تمام گذاشتند و حماسه ای عظیم به مقیاس 80 ریشتر سیاسی خلق نمودند.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از دهدشت، چنانچه تحقیق و تحلیلی میدانی از ابتدای انتخابات ها خاصه انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی در کهگیلویه بزرگ صورت پذیرد در نهایت به این مهم خواهیم رسید که هر یک از نمایندگان ادوار به لحاظ سببی و سکونت در مناطق مربوط به خود دارای پایگاه رأی عمده و قابل توجهی بوده‌اند.

منطقه چاروسا که عمده ساکنان آن از ایل طیبی، وجود امامزاده واجب التعظیم به نام امامزاده سید محمید(ع ) و سادات رضاتوفیق هستند همواره و در ادوار مختلف انتخاباتی یک پایگاه رأی عمده و تعیین کننده برای آقای سید محمد موحد بوده است همچنانکه سرفاریاب برای آقای بزرگواری، باشت برای آقای تاجگردون و حتی حومه غرب دهدشت برای آقای محمود منطقیان تعیین کننده بود.

آنچه که موجب تشدید این امر شده است وجود حربه و شکافی بنام «بویراحمد و ثلاث» بوده که بی شک، بانیان این فرقه‌ی نامیمون در نزد مردم فهیم و شریف و خدای بزرگ بخشیده نخواهند شد چرا که هم به تعصب قومیتی دامن زدند و هم هیچ عابدی جز پسرفت، محرومیت و عقب ماندگی برای این دیار در پی نداشته است.

اگرچه به مرور زمان همه ایلات و اقوام ساکن در کهگیلویه بزرگ با همدیگر تعاملات و مراودات بسیاری از جمله پیوندهای زناشویی برقرار کرده اند به گونه ای که میشود گفت در هم تنیده هستند اما وجود پدیده ای به نام «عدل هاشمی پور» چه از زمان تصدی مسئولیت ها در قرب قائم و قرارگاه سازندگی خاتم و چه در دوره نمایندگی خط بطلانی بر این باور غلط کشید و با ارائه خدمات متوازن، دیوار بتنی نامنحوث ثلاث و بویراحمد را ویران نمود اگرچه برخی همچنان دنبال احیای آن هستند چرا که موجودیت و انتفاع آنان در بودن چنین موضوعی است.

اما امروز به وضوح می بینم که مردمان فهیم این خطه‌ی عقب مانده از توسعه و آبادانی، سردار سازندگی کهگیلویه را ندا می زنند و حمایت قاطعانه خود را از او اعلام می دارند.

در چرخه‌ی سیل دعوت ها و پیوست ها از ایلات، صنوف و گروههای سیاسی این بار مردم شریف چاروسا در شهر قلعه رئیسی سنگ تمام گذاشتند و حماسه ای عظیم به مقیاس 80 ریشتر سیاسی خلق نمودند.

بی شک، چنین حماسه‌ی حضوری در 4 ماه مانده به انتخابات، شاید فقط بر روی کاغذ و یا در عالم رؤیا و یا پیش‌بینی های تخیلی ممکن بود اما ایل سترگ و با فرهنگ طیبی پذیرای سردار سازندگی بودند تا فردای بهتری برای کهگیلویه بزرگ نوید داده شود.

تصاویر این نشست خود گویای خلق این حماسه تکرار ناشدنی است.