پلمپ هایی که راه جلوگیری ازشیوع کرونا نیست/تدبیری دیگر اندیشیده شود
پلمپ هایی که راه جلوگیری ازشیوع کرونا نیست/تدبیری دیگر اندیشیده شود
در حالیکه در ۷۰درصد بانک های استان کهگیلویه و بویراحمد فضای فیزیکی به حدی تنگ و باریک است که حتی با وجود خود کارمندان نیز رعایت کردن فاصله گذاری اجتماعی مقدور نیست، بستن درب بانک ها شاید بتواند یکی از راهکارها باشد اما یقینا همه ی راه نیست و باید تدابیر دیگری برای الزام بانک ها به رعایت پروتکل ها اتخاذ کرد

 چند وقت اخیر خبرهایی از پلمپ بانک ها به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان ها مخابره می شود که به نظر می رسد در این زمینه، متولیان آدرس را اشتباهی می روند.

فریادجنوبfaryadejonoob.ir
علی رغم انتقادهایی که به بانک ها و نوع نگاه آنها به مردم همواره وجود دارد و هرچه گفته شود باز هم کم است اما هر چه باشد با توجه به وضعیت اقتصادی این روزهای مردم، بانک ها تنها و در واقع اولین و آخرین راه برای نجات آنها از تنگناهای اقتصادی است؛ راهی که اگرچه بسیار خسته کننده و پر پیچ و خم است اما گاها مردم تمام دردسرهای این مسیر را به امید رفع مشکلی مهمتر به جان می خرند.

باید بررسی کرد که آیا پلمپ بانک ها در مسیر مردم است یا در تضاد با آن و یا هر دوی آن !؟
آیا تنها راه برخورد با بانک ها بسته شدن آن است‌ و یا می شود با اقدامات نظارتی بیشتر و یا حتی با اعمال تنبیه و تشویق های داخلی آنها را وادار به رعایت بیشتر نمود ؟
در اینکه ستاد کرونای استان و شهرستان ها تمام تلاش و ظرفیت خود را برای کاهش مبتلایان به این ویروس به کار می‌گیرد شکی نیست اما کشتن یک نفر برای نجات نفر دیگر راه اصلی و مناسب نیست.
با پلمپ بانک ها، امورات مردم قطعا با خلل مواجهه می شود، خللی که به نظر می رسد در قیاس با دیگر اقدامات کرونایی مانند تعطیلی مدارس، تعطیلی تالارها، بستن پارک ها و صنوف خطرناک، برای مردم دو چندان بدتر است.
در حالیکه در ۷۰درصد بانک های استان کهگیلویه و بویراحمد فضای فیزیکی به حدی تنگ و باریک است که حتی با وجود خود کارمندان نیز رعایت کردن فاصله گذاری اجتماعی مقدور نیست، بستن درب بانک ها شاید بتواند یکی از راهکارها باشد اما یقینا همه ی راه نیست و باید تدابیر دیگری برای الزام بانک ها به رعایت پروتکل ها اتخاذ کرد.
اصلا وقتی بانک ها پلمپ می شوند تکلیف کارمندان چیست؟ در خانه ماندن و استراحت کردن؟ اگر اینچنین باشد که طبیعی است همه بانک ها آرزو دارند که پلمپ شوند و به ازای التماس و اصرار برای دریافت مرخصی، به اجبار و در عین حال با خوشحالی به مرخصی بروند.
پیشنهاد داده می‌شود با تشدید نظارت های داخلی توسط بازرسان بانک ها و با به کار بردن روش های تشویقی برای مدیران و کارمندان بانک ها آنها را ملزم به رعایت بیشتر کرد و نه با بستن درب های بانک ها

 

  • منبع خبر : عظیم بنام