پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد در مورد هک اطلاعات تلفن همراه هشدار داد
پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد در مورد هک اطلاعات تلفن همراه هشدار داد
جانشين پليس فتا کهگيلويه و بويراحمد گفت: عده اي از مجرمان ساييري به تازگي با صدور پيامک جعلي با عنوان ابلاغ الکترونيکي قضايي اقدام به هک اطلاعات گوشي تلفن همراه کاربران مي کنند.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب:سرهنگ عبدالرضا ظهرابی، جانشین پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: لازم است که مردم هوشیار و مراقب بوده و در صورت دریافت چنین پیامک جعلی لینک آن را در گوشی تلفن همراه خود باز نکنند.

وی افزود: مجرمان سایبری با جعل نشانی اینترنتی سامانه ثبت الکترونیک قوه قضاییه و ارسال پیامک جعلی از کاربران کلاهبرداری می‌ کنند.

جانشین پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بر اساس این پیامک جعلی ارسالی از سوی مجرمان سایبری باید کاربران برای دریافت ابلاغ الکترونیکی قضایی مبلغی را به عنوان هزینه پرداخت کنند.

سرهنگ ظهرابی عنوان کرد: کاربران در صورت باز کردن این لینک با یک صفحه پرداخت جعلی مواجه می ‌شوند که برای دریافت و سرقت اطلاعات کارت بانکی آنان ارسال شده است.

وی ابراز کرد: ممکن است کاربران با باز کردن این لینک یک بدافزار را روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنند که اطلاعات دستگاه آنان هک شود.

جانشین پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیامک ارسالی قوه قضاییه لینک نداشته و مردم نیز برای مشاهده ابلاغ الکترونیکی قضایی نیازی به واریز وجه ندارند.

سرهنگ ظهرابی اظهار کرد: مردم برای دریافت ابلاغ الکترونیکی قضایی باید به لینک http://eblagh.adliran.ir سایت اصلی ابلاغ الکترونیکی قضایی مراجعه کنند.

وی افزود: کاربران کهگیلویه و بویراحمد پس از مواجهه با چنین برنامه ‌هایی موضوع را برای پیگیری‌ های لازم به پلیس فتا استان گزارش دهند.