“پُل کلو” سی سخت به مناقصه گذاشته شد/ تکلیف تعریض جاده یاسوج-سی سخت مشخص شد
“پُل کلو” سی سخت به مناقصه گذاشته شد/ تکلیف تعریض جاده یاسوج-سی سخت مشخص شد
مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: احداث پل بزرگ سی سخت به مناقصه گذاشته شد و حدود 170 میلیارد تومان برآورد اولیه دارد.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب:پروژه چهار خطه شدن جاده یاسوج به سی سخت از ۴سال پیش کلنگ زنی شد اما از همان روز اول تا به امروز با مشکلات متعدد رو به رو بود و با سرعت لاک پشتی در حال پیشرفت است.

این مسیر به دلیل منتهی شدن به شهر توریستی سی سخت با تردد و رفت و آمد زیادی همراه است و تعریض آن می تواند سبب رشد و توسعه گردشگری در شهر سی سخت شده و از خطرات و تصادفات احتمالی بکاهد.

در همین رابطه مدیر کل راه و شهرسازی استان در گفتگو با صبح زاگرس در خصوص آخرین وضعیت جاده یاسوج به سی سخت گفت: با تغییر در محل احداث تونل ها و خارج شدن مسیر از منطقه حفاظت شده شرایط برای کار پیمانکاران بر روی دهانه تونل ها در دو نقطه مختلف برای حفاری تونل ها آماده شده است.

نیک اقبالی با بیان اینکه پیمانکار بخش گنجه ای تا ده برآفتاب در مسیر یاسوج به سی سخت در حال کار است و بخشی از آن آسفالت شده است و همچنین اصلاحات لازم انجام شد، بیان کرد: احداث پل بزرگ سی سخت به مناقصه گذاشته شد و حدود 170 میلیارد تومان برآورد اولیه دارد که با برنده شدن یک پیمانکار قوی عملیات آن شروع خواهد شد اما خواسته ما این است از محل اعتباراتی که برای زیر ساخت زلزله در سی سخت در بخش تکمیل جاده ها در نظر گرفته شده است مبلغی را از سرجمع اعتبارات زلزله برای تکمیل نقطه حادثه خیز “پل کلو” و برداشتن پیچ های خطرناک اختصاص داده شود که در این راستا از استاندار و رئیس برنامه و بودجه و فرماندار بویراحمد درخواست داریم در خصوص تخصیص اعتبارات از این محل کمک کنند.

وی افزود: راه و شهرسازی در حوزه طرح جامع و بازآفرینی شهرها نقش اساسی دارد و چون شهر سی سخت یک شهر گردشگر پذیر است و خانه ها در مرحله نما، و سیما و منظر شهری قرار داردبنابراین سیما و منظر شهری باید در این خانه ها رعایت شود و پیشنهاد داده شد خیابان اصلی سی سخت یا خیابان مطهری به عنوان قلب تجاری به گونه ای بازسازی شود که در شان و منزلت شهر گردشگر پذیر سی سخت باشد.

  • نویسنده : مهرشاد سلطانی نژاد