پیام اخلاقی دکتر محمد بهرامی به حامیان همه کاندیدا  |  ادب ، اخلاق و فرهنگ را قربانی هیچ چیزی نکنید
پیام اخلاقی دکتر محمد بهرامی به حامیان همه کاندیدا  |  ادب ، اخلاق و فرهنگ را قربانی هیچ چیزی نکنید
عزیزانی که در فضای مجازی فعالیت دارند و خاصه مدیران محترم گروههای واتساپی و ادمین ها و فعالین اینستاگرامی و خبرنگاران آگاه و در نهایت تمام کسانی که به هر نحوی در این فضا فعالیتی دارند ، خواهشمندم ادب و اخلاق و فرهنگ را قربانی هیچ چیزی ننمایید ،در هنگام نوشتن یک پیام نوشتاری یا بیان یک پیام صوتی ، قلم و زبانتان بیش از هر چیز دغدغه فرهنگ مان را داشته باشند تا خدای ناکرده زخمی به پیکر فرهنگ وارد نشود .

فریادجنوب ، دکتر محمد بهرامی: عرض سلام و ادب و احترام به محضر مبارک مردم شریف استان کهگلویه و بویراحمد ، شهرستان های بویراحمد و دنا و مارگون و تمام بزرگوارانی که در این جغرافیا زندگی میکنند . جغرافیایی با فرهنگی غنی که برای تمام مناسبات و مراسمات و حتی خرده بایدهای زندگی قوانین و قواعد و عرف خاص خود را دارد .

همچنین سلام ویژه خدمت تمام کاندیدای محترم انتخابات مجلس پیش رو که دیرآشنایان و دوستان دیروز و امروز و فردای بنده هستند و این آشنایی و دوستی بسی مایه افتخار می باشد .

و همچنین عرض ادب و احترام به حامیان محترم کاندیدای بزرگوار و دوراندیشانی که قصد شرکت در یک انتخابات پرشور و اثربخش را دارند و روی صحبتم در این مرقومه ، خاصه با این عزیزان می باشد ( هر چند بنده در مکتب ادب و فرهنگ این ادیبان و آگاهان شاگردی می کنم )

مقوله و حوزه ای مهمتر از فرهنگ نداریم که به گفته بزرگان و کارشناسان امر ، فرهنگ جغرافیای بویراحمد واحد چون باغ بزرگ و زیبا و رنگارنگی است که حاصل باغبانی اجداد و نیاکان ما در طول تاریخ پر فراز و نشیب و مراقبت آن بزرگان در حوادث و بحرانها و طوفانها و خشکسالی ها بوده است . فرهنگی پربار که امروزه نیز وظیفه همه ما در هر جایگاه و با هر باور و اندیشه ای مراقبت از این باغ فرهنگی است .

لذا ؛از همه حامیان کاندیدای محترم ( و قبل از همه از عزیزانی که به بنده محبت و لطف دارند ) و بخصوص عزیزانی که در فضای مجازی فعالیت دارند و خاصه مدیران محترم گروههای واتساپی و ادمین ها و فعالین اینستاگرامی و خبرنگاران آگاه و در نهایت تمام کسانی که به هر نحوی در این فضا فعالیتی دارند ، خواهشمندم ادب و اخلاق و فرهنگ را قربانی هیچ چیزی ننمایید . در هنگام نوشتن یک پیام نوشتاری یا بیان یک پیام صوتی ، قلم و زبانتان بیش از هر چیز دغدغه فرهنگ مان را داشته باشند تا خدای ناکرده زخمی به پیکر فرهنگ وارد نشود .

قطعا از مهمترین اهداف تمام کاندیدای بزرگوار مراقبت و رشد حوزه فرهنگ است و همه ما در این مقوله اشتراک کامل داریم .

در این باغ فرهنگی برای چیدن میوه دور از دسترس مان از درختی در این باغ ، پذیرفتنی نیست که با شکستن شاخه ای آن میوه را به چنگ آوریم . اگر قرار باشد با بداخلاقی و زخم و نیش زدن به فرهنگ هر کدام از ما منتخب نهایی بشویم قطعا نه تنها موفقیتی حاصل نشده ، که همه ما بازنده این میدان سیاسی و انتخاباتی بوده ایم . بی گمان رای آوری به هر قیمت و بهایی دلخواه هیچ کاندیدایی نیست و حامیان محترم بهتر است بصورت جدی به این نکته دقت نمایند .

بنده به شخصه حاضرم به جای انتخاب مسیر کوتاه اما آسیب زا به فرهنگ این جغرافیا ، تمام عمر صبوری کنم و مسیر طولانی و دشوارتر را انتخاب کنم به شرط آنکه فرهنگ مان آسیبی نبیند .

اگر با بداخلاقی و توهین و تخریب آرای بیشتری کسب شود و کرسی بهارستان بدست آید قطعا حالت بازنده و بازنده تر رخ خواهد داد ، در حالیکه با اخلاق مداری اگر این موفقیت و صندلی بدست آید حالت برنده و برنده تر رخ می دهد که این همان پیروزی بزرگ همگانی و سربلندی همه بویراحمد واحد است .

توقع و انتظار می رود در کشوری که همه بزرگان ملی و مذهبی آن و همچنین مقام معظم رهبری ، حجم زیادی از کلام و جملاتشان رنگ و بوی اخلاقی دارد ، اخلاق را قربانی هیچ منفعت و خواسته ای نکنیم و ادب و اخلاق را گرامی داریم و حرمت ها را نشکنیم .

 

از فعالین فضای مجازی و بخصوص در مسیر انتخاباتی تقاضا دارم ؛ ضمن شرکت پرشور و آگاهانه در انتخابات مجلس امسال ، در گروهها و پیج ها و صفحات مجازی بیشتر از قبل صبوری کنند و خویشتن دار باشند و تحت تاثیر هیجانات ناشی از این فضا قرار نگیرند و بدانیم که همه ما هم تبار و هم نژاد و هم خون هستیم با صدها اشتراک فرهنگی و بعد از هر شبِ مجازی ، فردایی میدانی و واقعی در انتظار دیدارهای رودرروی ماست . دیدارهایی که به صدها اشتراک گره خورده است .

 

ضمن آرزوی سلامتی و رستگاری در پناه ایزد منان برای همه شما نیکان ، امیدوارم در انتهای این مسیر ،آنکه پیروز و سربلند نهایی است نامی به نام بزرگ و اصیل و بافرهنگ بویراحمد واحد باشد .

 

درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد

*نهال دشمنی برکن که رنج بی شمار آرد

 

محمد بهرامی

کاندیدای دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی ( حوزه بویراحمد و دنا و مارگون)

۲۴ مردادماه ۱۴۰۲