پیام تبریک سردار عدل هاشمی پور به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس
پیام تبریک سردار عدل هاشمی پور به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس
سردار عدل هاشمی‌پور نماینده سابق کهگیلویه و کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی طی پیامی فرارسیدن ۳۱ شهریور و آغاز گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس را به ملت شریف و غرورآفرین ایران اسلامی تبریک گفت.

به گزارش فریاد جنوب از دهدشت، سردار عدل هاشمی‌پور نماینده سابق کهگیلویه و کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی طی پیامی فرارسیدن ۳۱ شهریور و آغاز گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس را به ملت شریف و غرورآفرین ایران اسلامی، خانواده معظم و معزز شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی تبریک و تهنیت گفت.

در متن پیام سردار عدل هاشمی‌پور آمده است:

«إنَّ الجِهادَ بابٌ مِن أبوابِ الجَنَّهِ فَتَحَهُ اللَّهُ لِخاصَّهِ أولیائِهِ».
جهاد دری از درهای بهشت است که خداوند آن را بر روی اولیای خاص خودگشوده است.

سپاس خدایی را که بر ما منت نهاد تا در قرنی زندگی کنیم که شاهد طلوع دوباره خورشید اسلام با تمام کمالات انسانی و مدارج عرفانی اش باشیم. آنگونه که ملتی در اوج دانایی در مقابل مکتبی با نهایتِ قساوت و کینه توزی قرار گرفتند و با سلاح ایمان و اتحاد ملی، ادای تکلیف، و کلیتی از تاریخ تقابل ایمان و شرک را به جهان و دنیای معاصر نمایش دادند.

جایی که انگار، باید رسولی می‌آمد تا تمام کاخ های مُرَفَّع و تاج های مُرصَّع را به همراه توهمِ استمرارِ قرونِ تاج داری، فرو می ریخت و دنیای گرفتار از استبداد و استعمار را نجات می داد.

باید واقعیتِ دینِ همراه علم، یعنی دو بالِ کمال مطلوب و هدف غایی را در دلهای ملل ستمدیده و آزادیخواه دنیا به جای رنساس علم بر علیه دین، که سیاستِ استعمار پیر و فرهنگِ غربِ گرفتارِ در پاردوکس نظام خانواده و اباحی گری بود، نهادینه می شد. و باید صفحاتی از تاریخ مخاطره آمیز اسلام را ورق می زدیم.

در حالیکه ملت ایران، اسلامیت و جمهوریت نظام پس از استبداد پهلوی را رسم الخط زندگی شان کرده بودند، بیش از 37 کشور دنیا با مدیریت آمریکای جهانخوار و در پوستینِ حزب بعث عراق، از مرزهای جنوب و غرب ایران وارد شده و اشغالگریهای خود را ادامه دادند.

غافل از اینکه مردی از تبار حیدر و مریدی از مکتب سالار شهیدان(علیهم السلام)، با دَم مسیحایی خود، ملتی را به جهاد، دعوت، و لشکری از عموم مردم ایران، پنجه در پنجهٔ خصم زبون، دفاع مقدس را آفریدند.

در این هشت سال، امتی واحد بودیم و پای انقلاب و نظام ایستادیم و فرزندان و عزیزان خود را به مسلخ جانبازی فرستادیم تا صفحاتی از کربلا را بازخوانی کرده و ذره ای از خاک وطن را به بیگانه ندهیم. اینجا است که وقتی تمام ایران، برای دفاع از خانهٔ و میهن خود، جان می دهند، یگانه ملتِ جاودانهٔ تاریخ انقلاب های دنیا می شوند.

آنگونه که در بهمن 57، فهم بر تغییر نظامِ مدیریتیِ خود داشتند و در نتیجه، انقلاب مان، به سرطان غالب انقلابهای دنیا گرفتار نشد. چرا که ایمان را در جهت تهذیب نفس و علم را برای رسیدن به کمال، در نهاد خانواده قوام بخشیدیم و به ساختارشکنیِ معمول در پساانقلابهای دنیا، نباختیم.

اکنون که دورانِ شکوفایی و عظمت ایران را در خاورمیانه و دنیا شاهدیم، نباید فراموش کنیم که برای تمام لحظات این انقلاب، شایسته ترین فرزندان ایران، قربانی این استقلال و آزادی شده اند. بنابراین، آن جهاد بی تکرار، سرفصلِ تاریخِ معاصر شده و ایثارگری و دفاع قهرمانانهٔ ملت ایران، یادداشت هر روز آزادیخواهان و ملت های در رنج مانده و هویت باخته، است.

اینک، قبل از همه باید یاد امام گرانقدرمان را گرامی بداریم که تک تک فرزندان مجاهد و ایثارگرش، جان در راه سلامتی اش می دادند و او هم با تمام پارسایی و زهدی که داشتند، آرزوی بهره‌مندی از یک لحظهٔ جهاد فی سبیل‌الله آنها را داشت.

سپس از ایثارگری و جانفشانی شهدایی یاد می‌کنیم که سر در راه اعتلای دین و مملکت دادند و جان بر مسیر کاروان کربلا بخشیدند تا معرفت شان حسین(ع)، راه شان حسین(ع) و عاقبت شان با حسین(ع) باشد. باید از آزدگانی که شلاق غربت و شقاوت را بر جسم و جان خود تحمل کردند تا امروز، آزادگی و خودباوری را فراتر از دنیا تجربه کنیم، به نیکی یاد، و قاب افتخار سازیم.

باید از بسیجیان و جانبازانی که لشکری از سربازان حضرت مهدی(عج) هستند و دستوری از فرامین الهی امام راحل، برای نجات ملت های ستمدیده و انحلال نحله‌های ضاله و فرقه های ساختگی دنیای معاصر هستند، اسطوره ها بسازیم و در جان و توالی نسل هایمان، پاینده و ماندگار بداریم.

همچنین گرامی می‌داریم یاد پاسدارانی را که جان بر کف و فدایی ملت خود هستند، و ارتشی هایی که عظمت و اقتدار ملت، هدفِ عالیهٔ آنها، و نیروی انتظامی که زندگی خود را هزینهٔ امنیت و آسایش جامعه کرده اند. و مخصوصاً باید بر مساعی ملتی که از عمق محدودیت های سیاسی دنیای سلطه و هجمه های ددمنشانهٔ اهریمنان زمان، فرصتی برای سازندگی و بالندگی جامعه ساختند و مصداق عینی«یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیَقْتُلُونَ وَیُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَیْهِ حَقًّا…» بودند، افتخار، و بزرگ منشی و همت والایشان را تعظیم و تکریم نمود.

تحقیقا، این دفتر تا ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) مفتوح بوده و پرچمدار مقتدر و با صلابتی چون امام خامنه ای(مد ضله العالی) در پیشگام لشکر ایمان، فرماندهی خواهد کرد تا انشاءالله مرزهای بی عدالتی و جهالت از کانون عالم هستی برچیده شود.

تا آن روز، که فرارسیدنش را از سویدای دل آرزو می کنم، دفاع مقدس را بخشی از فرهنگ مهدویت، و اتحاد و انسجام ملی را الگویی از جامعه جهانی حضرت مهدی(عج) به دنیا معرفی می کنیم. این مهم، جز با بهره گیری از دانش نخبگان، مجاهدت جوانان، پویایی حوزه و دانشگاه ممکن نیست. بدون تردید، دستاوردهای بزرگ علمی و پژوهشی در تأسیس و بهینه سازی زیرساخت های اقتصادی، دفاعی، پزشکی، کشاورزی، انرژی، فرهنگی و تسریع در دستیابی به اهداف غایی را، میسر می‌کند.

لذا، هفتهٔ دفاع مقدس را به ملت شریف و غرورآفرین ایران اسلامی، خانواده معظم و معزز شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی، رهبر فرزانه و حکیم دوراندیش انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای و همه ملت های مسلمان و مستضعفانی که در ظهور مولایمان به کمال و آزادی خواهند رسید، تبریک و تهنیت عرض می کنم.

عدل هاشمی پور
31/شهریور/1402