پیام تبریک عدل هاشمی پور به مناسبت روز خبرنگار
پیام تبریک عدل هاشمی پور به مناسبت روز خبرنگار
عدل هاشمی‌پور در پیامی به مناسبت روز خبرنگار نوشت : خبرنگاری که نماینده مردم است و برای مردم تا پای جانش، مقید به هویت سازی و توسعه طلبی است، ارزشی به استمرار همهٔ ایام دارد و لیاقتش برای یک روز خاص نیست. این جامعه با وجود مردمی وظیفه شناس، نخبه پرور و متمدن باید از حضور تمام وقت خبرنگار در تمامی عرصه‌های مدیریتی بهره‌مند باشد.

به گزارش فریاد جنوب از دهدشت، عدل هاشمی‌پور نماینده سابق شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در پیامی فرا رسیدن هفدهم مرداد بزرگداشت روز خبرنگار را محضر شریفِ جامعهٔ فهیم، پژوهشگر، حقیقت طلب و مردم باورِ خبرنگاران و خبرگان رسانه و قلم و همهٔ کسانی که در بیان، تفسیر، ثبت، کتابت و تنظیم واقعیات و روایات جامعه، متعهد و متخصص هستند، بویژه جامعه خبرنگاران استان تبریک و تهنیت گفت.

در متن پیام عدل هاشمی‌پور آمده است:

در تقویم سالانه، ایامی را به منظور تکریم و به نام افراد یا مناسبت های مختلف نامگذاری که «البته همه اقشار جامعه منظور نظر نبوده»، و در راستای هدفی معیین، گرامی داشته می شوند. برخی ایام را نمی شود از مردم غافل بود. مثل هفدهم مردادِ هر سال و روز خبرنگار که یکی از مهمترین روزهایی است که اگر از مردم یاد نشود، یعنی به نحو شایسته ای صلاحیت نگری نکرده ایم. زیرا خبرنگار، نگارندهٔ خبر و رسول پیام برای امت است. قیمِ مردم در نظارت است. راوی اتفاقات و جهش های توسعه طلبانه دولت و کارگزاران در حاکمیت و خدمتگزاری به مردم می باشد. ولذا باورِ به خبرنگار را در ضمیر کسانی می بینیم که بر محوریت مردم هستند.

آن خبرنگاری که برای ثبت و بیان خدماتِ توسعه طلبانه، ماندگار و مترقیانهٔ به مردم، در موقعیت های سخت قرار می‌گیرد و بی محابا در دل خطرات حضور می یابد و گاهی آبرو می گذارد تا ملت و جامعه را از موفقیت ها، پیشرفت‌ها و حتی اختفائات و استتارها آگاه کند، نام نیکوی خبرنگار را بر او نهادن، سزاوار است. کسانی که برای مردم از داشته های فکری و توانِ عملی و اجرایی مسئولان، به حقیقت می نویسند، به عدالت می گویند، به راستی ثبت و به انصاف مُصوّر می کنند،

به حق خبرنگارِ آزاداندیش مردم هستند. خوشبختانه به مدد نظام مقدس جمهوری اسلامی و در سایهٔ آزادیها و باورمندیهایی که دستاورد خون هزاران شهیدِ آزادمرد، رهبری راستین مرام و دینی پویا و توسعه طلب است، جوانانی مطلع، حقیقت جو و کمال گرا ظهور کرده اند تا قلمِ مطالبه گیری برگیرند، دوربین واقع نگری بردارند، بر تریبون عدالتخواهی تکیه زنند و گوش و چشم و زبان و بیانِ مردم خود باشند. وقتی رابطهٔ میان مردم و مسئولان به ریسمان خبرنگار گره می خورد، کم کاریها پیدا، بی مبالاتی ها آشکار و ناکارآمدی کسانی که منفعت طلبی خود را بر عاقبت بخیری مردم، ارجح می دانند، مثل گذشته مغفولِ قضاوت و تصمیم مردم قرار نمی‌گیرند. در جامعه ای که خبرنگار را امین بی واسطهٔ خود، برای نظارت و مطالبه دارند، شواف بازیها خریداری ندارد.

توهین به فکر مردم پذیرفتنی نیست. قومیت گرایی، خانواده محوری، ریاکاری، توسعه ستیزی و سیاه نمایی ها، به لطف هنرمندیهای نوشتاری، گفتاری، سند و مُصوّر سازی خبرنگار، در ذهن و تاریخ مردم و حاکمیت ثبت و ملاک عمل قرار می گیرد. پس خبرنگاری که نماینده مردم است و برای مردم تا پای جانش، مقید به هویت سازی و توسعه طلبی است، ارزشی به استمرار همهٔ ایام دارد و لیاقتش برای یک روز خاص نیست. این جامعه با وجود مردمی وظیفه شناس، نخبه پرور و متمدن باید از حضور تمام وقت خبرنگار در تمامی عرصه های مدیریتی بهره مند باشد.

به احترام این ملت بزرگ، دست تعظیم و تکریم بر سینه می گذارم، عظمت شان را گرامی میدارم و در روز خبرنگار، سلام و صلواتی به روح پاک و مطهر خبرنگاران فقید از جمله شهید محمود صارمی، نماد و سمبل خبرنگار متعهد و مجاهد هدیه می کنم و خاضعانه روز خبرنگار را محضر شریفِ جامعهٔ فهیم، پژوهشگر، حقیقت طلب و مردم باورِ خبرنگاران و خبرگان رسانه و قلم و همهٔ کسانی که در بیان، تفسیر، ثبت، کتابت و تنظیم واقعیات و روایات جامعه، متعهد و متخصص هستند، بویژه جامعه خبرنگاران استان تبریک و تهنیت عرض می کنم. انشاءالله که تصمیم گیرندگان، به گستردگی چتر نظارت و دیدبانی خبرنگار تمکین کنند و برای آبادانی این مملکت و سربلندی ملت، خبرنگاران را از مصونیت ها و مرتبت والا بهره مند گردانند.

عدل هاشمی پور
۱۷/مرداد /۱۴۰۲

  • منبع خبر : فریاد جنوب