پیام تبریک ومتفاوت نادر منتظریان به مناسبت روز معلم
پیام تبریک ومتفاوت نادر منتظریان به مناسبت روز معلم
فریادجنوب :اینجانب این روز مهم، زیبا و خاطره انگیز را به همه معلمانِ (اساتید) عزیزِ دیروز، امروز و فردا و خانواده های محترم آنها صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نموده و از زحمات و مجاهدت های این قشر فرهیخته و احساس مسئولیت این عزیزان در سنگر مهّم علم و ادب صمیمانه تشکّر و قدردانی می نمایم.

فریادجنوب :پروردگار عالم، دانش و معرفت را از لحاظ شرافت و ارزش در اوج همه مراتب و مقامات قرار داده و در اولین سوره ای که بر پیامبر (ص) نازل می‌کند ارزش علم و دانش را بازگو می نماید و خود را اول معلم عالم وجود قلمداد می کند.
مقام معلم مقام والایی است، مقامی بالاتر از مقام معلم نیست، واژه معلم واژه مقدسی است و در جامعه ما که اساس آن بر تربیت، تعلیم و تزکیه قشرهای گوناگون است باید معلم از مقام و جایگاه ویژه ای برخوردار باشد.
معلم امانت دار نسلی است که مقدرات یک کشور به او سپرده می شود بنابراین باید مقام ویژه و کرامت خاصی داشته باشد.
یقینا هر حکومتی در هر کشوری اگر آموزش و پرورش و مراکز علمی را نادیده بگیرد، آینده آن حکومت و کشور را نادیده گرفته است، مخصوصا در جمهوری اسلامی که با انقلاب فرهنگی به وجود آمد.
همه مشکلات آموزش و پرورش مادی نیستند که هرکس می‌خواهد به مَسندی برسد قول و قرارهایی می‌دهد. هر چند مسائل اقتصادی برای رعایت شأن معلم یک اصل مهم است اما باید آسیب ها و زخم های کهنه ای که بر پیکر تربیت و تعلیم وارد شده با ورود کارشناسان خبره و به دور از جنجال های سیاسی مورد واکاوی جدی قرار گیرد.
معلم نیازمند اکرام و احترام و محیط آموزش نیازمند رعایت شأن و مرتبه آن و در یک کلام شایسته سالاری است نه باندسالاری.
اقدامات باید متناسب با شأن این جایگاه باشد و گرنه هر اقدام غیرکارشناسی، نمک پاشیدن بر زخم های فراوان این پیکر است!
تا زمانی که آموزش و پرورش مورد طمع گروه‌ها و باندهای سیاسی درون و برون مجموعه است و مهمترین شاخص و مبنای تغییرات این مجموعه عریض و طویل، موفقیت و عدم موفقیت باند و گروه‌های سیاسی در عرصه انتخابات است شایسته سالاری و انسان های شایسته، متخصص و متعهد به قربانگاه می روند و تملق رونق پیدا می کند! این اشکالات و آسیب ها مختص یک دوره و یک گروه و یک باند هم نیست البته ممکن است میزان آسیب ها در ادوار مختلف، کم و زیاد داشته باشد اما مختص یک دوره نیست، حاصل دهها سال است.
کرامت معلم ایجاب می‌کند که مراقبت کنند و اجازه ندهند که در کنار مطالبات به حق و قانونی آنها، کمترین سوء استفاده ای توسط ایادی دشمن صورت گیرد. کسانی که پرورش انسان های بزرگ، به دست توانای آنها صورت می‌گیرد سزاوار نیست که به خاطر بی تدبیری احتمالی برخی افراد اقدامی صورت گیرد که شأن و منزلت و کرامت این قشر محبوب لکه دار شود که البته خوشبختانه در استان ما، شاهد چنین مواردی نبوده ایم.
ان شاءالله که با عنایت خداوند متعال و همّت صادقانه تصمیم گیران، شرایطی برای آموزش و پرورش در کشور ما ایجاد شود که بالاترین قدر و منزلت را بیابند و تیزهوش ترین و خلاق ترین فرزندان این ملت، اولین رشته انتخابی آنها با افتخار معلمی باشد نه اینکه با تردید گرایش معلمی را انتخاب کنند.
به مناسبت روز معلم شایسته است یادی کنیم از معلم شهید استاد مرتضی مطهری که این روز مهم به نام ایشان مزین شده است و همچنین یادی کنیم از همه معلمان شهیدی که نه تنها در سنگر علم و ادب الگو بودند بلکه با حضور در میدان های جنگ حق علیه باطل با نوشیدن شهد ناب شهادت، درس آزادگی، ایثار و عشق به پروردگار را به همه ما تعلیم دادند. فرهیختگان و نام آورانی از عرصه علم و ادب و ایثار که نام آنها به بلندای تاریخ تا ابد بر تارک کره خاکی و افلاکی می درخشد.
اینجانب این روز مهم، زیبا و خاطره انگیز را به همه معلمانِ (اساتید) عزیزِ دیروز، امروز و فردا و خانواده های محترم آنها صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نموده و از زحمات و مجاهدت های این قشر فرهیخته و احساس مسئولیت این عزیزان در سنگر مهّم علم و ادب صمیمانه تشکّر و قدردانی می نمایم.
نادر منتظریان
۱۲/اردیبهشت/۱۴۰۱