پیام تسلیت سردار عدل هاشمی پور در پی درگذشت استاد سید قادر لاهوتی
پیام تسلیت سردار عدل هاشمی پور در پی درگذشت استاد سید قادر لاهوتی
سردار عدل هاشمی پور نماینده سابق مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت استاد اخلاق و اسوه علم و معرفت دکتر سید قادر لاهوتی را تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از دهدشت، سردار عدل هاشمی پور نماینده سابق مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت استاد اخلاق و اسوه حسنه علم و فرهنگ و ادب دکتر سید قادر لاهوتی را به عموم مردم شریف خطه جنوب، استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستانهای ۴ گانه، جامعه فرهنگی و دانشگاهی، سادات جلیل القدر، خاندان بزرگ لاهوتی خاصه همسر مکرمه و فرزندان گرامی آن فقید سعید، و جمیع منسوبین تسلیت گفت.

در متن پیام سردار عدل هاشمی پور آمده است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
قال الله الحکیم فی محکم کتابه الکریم ؛
« انا لله و انا الیه راجعون و ان الله مع الصابرین »

اکنون که به امر پروردگار روح بلند و ارزشمند دکتر سید قادر لاهوتی همان بزرگمردی که همگان به جهت متصف و متخلق بودن به علم و ادب و فرهنگ، فضائل حسنه ی متکثر و اخلاق نیکو استادش می دانند، آسمانی شد چاره ای جز صبر و بردباری و تسلیم و رضا نیست.
اینجانب در نهایت تألم و تأثر و با قلبی آکنده از غم و اندوه این مصیبت و ماتم بزرگ، هجران جانسوز و فراق غمبار را ابتدا به خودم که افتخار شاگردی و حب او را داشته و دارم و سپس بر حسب وظیفه، ارادت و تعلق، به عموم مردم شریف خطه جنوب، استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستانهای ۴ گانه، جامعه فرهنگی و دانشگاهی، سادات جلیل القدر، خاندان بزرگ لاهوتی خاصه همسر مکرمه و فرزندان گرامی آن فقید سعید، و جمیع منسوبین تسلیت عرض می نمایم.
بلادشاپور و دیار مجاورش به یاد و خاطر دارند که استاد لاهوتی، به کرات؛ فناء دنیا، بقاء آخرت و حقیقت مرگ را در ادبیات و گفتار شیرینش از بیان شیوا تا نظم و نثرِ سلیس و روان به رشته تحریر و تبیین درآورد.
این صفات و اقدامات نیک و ارزشمند، در کنار تعلیم و تربیت هزاران دانش آموز، دانشجو و دیگر مراودان، تدریس و تألیف، تدین و تعبد، مردمداری و حسن خلق و شهرت، مطابق آموزه های دینی در زمره باقیات و صالحات هستند و به یقین در نزد خدای بزرگ محفوظ و استاد به حق پیوسته، مأجور. ان شاءالله تعالی.
شادی و آرامش روح و علو درجات برای زنده یاد استاد لاهوتی(ره) و صبر جمیل برای عموم بازماندگان از خدای سبحان مسئلت می نمایم.

عدل هاشمی پور

  • منبع خبر : فریاد جنوب