پیام تسلیت عدل هاشمی پور به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی
پیام تسلیت عدل هاشمی پور به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی
سردار عدل هاشمی پور در پیامی نوشت : بر خود لازم میدانم اربعین سالار و سرور آزادگان جهان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، خون خدا را به صاحب عصر و مکان حضرت مهدی موعود(عج)، مقام عظمای مرجعیت و ولایت، ملتِ باوقار و متانت کهگیلویه و بویراحمد، بویژه مردم پاک سیرت و نیک روش کهگیلویه بزرگ، تسلیت و تعزیت عرض کنم.

به گزارش فریاد جنوب از دهدشت، سردار عدل هاشمی پور نماینده سابق کهگیلویه و نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در آستانه فرارسیدن اربعین سالار و سرور آزادگان جهان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پیام تسلیت صادر کرد.

در متن پیام سردار عدل هاشمی پور به مناسبت اربعین حسینی آمده است:

بسم الله الحمن الرحیم

«هذِهِ وَ اللّهِ هِىَ الاَرْضُ الَّتِی أَخْبَرَ بِها جَبْرَئیلُ رَسُولَ اللّهِ أَنَّنِی أُقْتَلُ فیها»

آری اینجا کربلا، سرزمین شیدایی و شور و شکوفایی است. اینجا کربلا، مأمن فضل و ملجأ فضیلت ها است. جایی که خون خدا بر آهنِ تاخته، سیلی بی شرمی نواخت. سرها بر نیزه، کنایهٔ کوتاه قامتی زدند و دست ها بر مشک و آب طعنهٔ بی‌وفایی دادند. گلوی نازِ سوسنِِ بی‌بدیل بشریت، بر تیر سه شعبه بشارتِ نفرت ابدی داد.

آنجا بود که ماه بر قامت اکبر غبطه می‌خورد و خورشید از جمال قمر بنی هاشم، شرمسار می شود. همه از ادیان و اقوام و رنگ و زبان به یک پیکر درآمدند تا ولایت را پشتیبانی کنند. زبان مشترک در مسیر دلهای همسان قرار گرفت و کربلا را بوی حسین(ع) گرفت و نام حسین(ع) دادند و تا ابد، زیارتگاه انسانیت و آزادگی شد.

آری، کربلا تاریخِ حریت است. جغرافیای آزادی خواهی است. ادبیاتِ حماسه ها و قصه ها و واقعیت ها است. هنر مردانگی و جلوه ایی از شناخت خداوند است.
گلستانِ لاله هایی است که رنگِ سرخ را جلا دادند و جبروتِ قدرت طلبی را در هم شکستند.

و کربلا سرزمین شکوفایی بزرگترین خطیب فضائل و کمالات بود. جایی که بدن های مثله شدهٔ برادر و فرزند و برادرزاده و وابسته و هم دین، مانعِ رسوایی جهل و جبر و جبار در دستگاه یزید نشد. جای که زینبش(س) قهرمان کربلا، رقیه باب الحواج و سکینه را تألیف قلوب قرار داده است.

این مکتب فروزان، از دلها آغاز و در دلها نشو و بر دلها ریشه دوانده است. آنقدر که هیچ بهانه ای در پاسداشت اربعین، اثر نمی کند. دردها درد حسین(ع) و زخم‌ها فقط زخم حسین(ع) می شود. رنج سفر، از مکه تا کربلا است و آسمان و زمین بر تبرکِ کربلا، حسرت به دل مانده‌اند.

رسید روزی که اکمل انسانیت بر اَحقرِ رذیلت گرامی داشته می شود. از آسمان و زمین، پنهان و آشکار، بشر و ملائک و دارا و ندارها بر زمین بی انتهای کربلا فرود می آیند و بر آستانِ ابوالاحرار بوسه می زنند و امضاء عاقبت بخیری می‌گیرند.

لذا تسلیت گفتن به مردمی که کیلومترها علمدارِ کاروانِ ملتهای جهان می شوند تا پایگاه بزرگ ثارالله باشند و بر قتبل العبرات اشکِ غربت و جاودانگی می‌ریزند، از نای منِ ناتوان افزون است.

به حکم ادب و به سپاس نام و اعتباری که از درگاه حسین جانم(ع) یافته‌ام، در کنار بخشی از بهشت و نقطه‌ای از رضوان الهی، نائب الزیاره و دعاگوی ملت شریف ایران اسلامی و مردم حسینی مرام و عاشورایی کهگیلویه بزرگ خواهم بود.

بر خود لازم میدانم اربعین سالار و سرور آزادگان جهان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، خون خدا را به صاحب عصر و مکان حضرت مهدی موعود(عج)، مقام عظمای مرجعیت و ولایت، ملتِ باوقار و متانت کهگیلویه و بویراحمد، بویژه مردم پاک سیرت و نیک روش کهگیلویه بزرگ، تسلیت و تعزیت عرض کنم.

انشاءالله که این موجِ اربعین طلبی بر وجود همه ما غالب آید و در کشتی نجاتش عاقبت بخیر بشویم.

عدل هاشمی پور
16/شهریور /1402