چراغ کرونا در «لوداب» قرمز شد/مراسماتی با رنگ و بوی مرگ در لوداب
چراغ کرونا در «لوداب» قرمز شد/مراسماتی با رنگ و بوی مرگ در لوداب
به گفته مسؤول خدمات جامع بهداشت لوداب با مثبت شدن تست 6 نفر در لوداب ظرف یک هفته، این بخش در وضعیت قرمز از نظر ابتلا به بیماری کرونا قرار گرفت.

ناصر صانع‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگاران در لوداب اظهار کرد: متاسفانه با مثبت شدن تست 6 نفر در لوداب ظرف یک هفته، این بخش در وضعیت قرمز از نظر ابتلا به بیماری کرونا قرار گرفت.

وی سفرها، رفت و آمدهای غیر ضروری و عدم توجه به توصیه‌های بهداشتی را مهم ترین عامل افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ دانست و گفت: با گرم شدن هوا و میل مردم به رفتن به مسافرت به روستاها و شهرهای اطراف و شرکت در مراسمات و تردد در سطح شهر(هر چند اکثرا بدون از اینکه کار خاصی داشته باشند وارد حوزه شهر می شوند) باعث شده که متاسفانه بخش لوداب در وضعیت قرمز گرفته و اگر با همراهی مردم جلوی این شیوع را نگیریم ظرف یکی دو هفته آینده با اخبار بدتری مواجه خواهیم شد.

صانع نسب مهم ترین عامل انتشار این بیماری را شرکت در تجمعات، مراسمات خاکسپاری و جشن های عروسی دانست و افزود: متاسفانه مردم بخش ما اصلا رعایت نکرده و به خصوص خانم ها بدون رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسمات شرکت می‌کنند.

وی گفت: تقاضای ما از همه مردم و به خصوص زنان این است که جان و امنیت جانی خود و خانواده خود را فدای دل نگرانی لحظه‌ای عده ای نکرده و در مراسم ها شرکت نکنند.

این مسوول گفت: از اهالی و کسبه بازار هم خواهشمندیم که نگذارند مردم وارد مغازه ها شده و مایحتاج خانوارها را خود با رعایت کامل شرایط بهداشتی بیرون از مغازه تحویل خریداران دهند تا اینگونه به وسایل مغازه دست آلوده زده نشود.

وی ادامه داد: مردم نیز با زدن ماسک های استاندارد، رعایت فاصله اجتماعی حداقل ۲ متر، شستن مکرر دست ها و نوشیدن آب،کمک کنند تا جلوی شیوع بیشتر این بیماری را بگیریم.

مسؤول خدمات جامع بهداشت لوداب افزود: هر چند استقبال از ماسک و وسایل مراقبتی افزایش یافته و شهروندانی هستند که در سطح شهر آمد و شد می‌کنند و ماسک بر چهره دارند اما کرونا با همان افرادی که ماسک نمی زنند و کرونا را عادی انگاری تلقی می کنند ،کار خود را به پیش می برد و از فردی به افرادی دیگر منتقل می گردد.

صانع نسب در پایان به موضوع شیوع بیماری آنفلوآنزا در استانه فصل پاییز و زمستان و خطرات آن همراه با وجود بیماری کوئید ۱۹ اشاره کرد و افزود: بدون شک همزمانی شیوع آنفلوآنزا و کرونا می‌تواند فاجعه به بار بیاورد که جز با رعایت پروتکل های بهداشتی نمی توان از این مرحله سخت عبور کرد.

  • نویسنده : فریاد جنوب