آیا جدل هال انتخاباتی بویراحمدی ها در تهران  ادامه می یاید؟؟؟
آیا جدل هال انتخاباتی بویراحمدی ها در تهران  ادامه می یاید؟؟؟

امیر حسینیدوروز آخر ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی جذاب بود و داغ آنقدر که برف سه ساعته ی یاسوج را هم بی محابا آب کرد . داغ ترین خبر بعد از همراهی خودجوش و پرخروش حامیان بهرامی ، کوچ ستار هدایت خواه به تهران بود . این تصمیم بحث برانگیز موضوع تحلیل فوق […]

امیر حسینیدوروز آخر ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی جذاب بود و داغ
آنقدر که برف سه ساعته ی یاسوج را هم بی محابا آب کرد .
داغ ترین خبر بعد از همراهی خودجوش و پرخروش حامیان بهرامی ، کوچ ستار هدایت خواه به تهران بود .
این تصمیم بحث برانگیز موضوع تحلیل فوق است .
مردشماره یک اصولگرایان بعد از حاشیه های پرشمار ماه های اخیرش از حضور های متمادی در شبکه ی استانی تا غائله ی یزید نامیدن تاجگردون و حتی واکنش عصبی اش به استقبال گرم دیشموکی ها از محمود احمدی نژاد به زمزمه ها رنگ واقعیت داد تا با گرای صبیه اش به تهران برود .
این که چرا هدایت خواه برف دوم را نخواست ببیند؟ سوال اصلی این گفتار است .
آنطور که از ظاهر ماجرا پیداست وقتی جلسات ائتلافشان به نتیجه نرسید ستار عطای بویراحمد را به لقایش بخشید و کوچ کرد
شانه خالی کردنی که جریان اصولگرایی را با انشقاقی حیرت انگیز روبرو کرده است .
منابع آگاه می گویند در جلسات تهران مقرر شد خروجی هدایت خواه باشد و روشنفکر در صورت پیروزی ،خود را آماده ی استانداری کند اما روشنفکر زیر بار نرفت و گفت اولا شما بخت خویش را آزموده اید و در ثانی پشتوانه ی رای دور قبل من دلیل محکمی است که به معتمدینم پشت نکرده و درصحنه بمانم.
حالا مرد شماره یک اصولگرایان شهرستان بویراحمد  پایش را از دایره بیرون کشید و به تهران رفت تا احتمالا آنجا مانند ائتلاف خریداری شده ی دور قبل لیست امید اینبار با حمایت باقر قالیباف لژیونر رقیب وکیلی و …باشد .

ستار خود را روبروی وکیلی و جریانش قرار داده
آزمونی سخت و شدیدا دشوار.
از دیگر سو روشنفکر را با خوش خیالی هایش در میانه ی نبرد تنها گذاشت تا عملا پشتش را بابت نا مجابی اش خالی کرده باشد .
اینکه تحویل سال نو روشنفکر خود را بابت یک دندگی اش سرزنش کند یا هدایت خواه کلاه کج اش را روی صورتش بکشد تا بتواند سرزنش ها را تاب بیاورد معلوم نیست اما بی گمان شکاف بوجود آمده پیامدهای خوبی نخواهد داشت .
حتی اگرهدایت خواه با دست گیری قالییاف  بهار را در بهارستان جشن بگیرد سر سوزنی از شکاف بوجود آمده التیام نمی یابد و هدایت خواه  باید تا همیشه خود را بابت قدرت طلبی اش سرزنش کند.
بر روشنفکر حرجی وارد نیست چون موج نه به زارع دور قبل او را در آستاته ی پیروزی قرار داده بود و حق دارد با ستار راه نیاید سر آنکه همه مقصر شکستش را هدایت خواه می دانند نه اساسا محبوبیت زارع .
پس شکست احتمالی این دور هم باید به پای هدایت خواه نوشته شود و صبیه اش .
زاویه ی دیگری هم تحلیل فرار ستار دارد که در مطلبی جداگانه و در زمان خودش به آن پرداخته می شود.
نکته ی آخر اینکه بویراحمد و دنا و جریان اصولگرایی اش ستار را بابت پشت کردن به جریان و روشنفکرش و عجله برای ندیدن برف دوم نخواهد بخشید .
رفت و شانس کم باقی مانده ی اصولگرایان را هم با خود برد .

 

این مطلب از سری یادداشت های این پایگاه خبری است و به معنای رد یا تایید آن نیست ومخاطبین می توانند با ارسال یادداشت آن رانقد کنند

  • نویسنده : امیر حسینی