کارگران ستون فقرات، اقتصاد کشور هستند
کارگران ستون فقرات، اقتصاد کشور هستند

خطبه های نماز جمعه شهرپاتاوه۸/اردیبهشت ماه۱۴۰۲ به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فریادجنوب: حجت الاسلام والمسلمین «سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز (۸_اردیبهشت ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه،باتوصیه خودونمازگزاران به رعایت تقوای الهی به موضوع: تقوا،کار وکارگراز نظراسلام ناب،به سخنی ازامام علی«ع»اشاره وگفت: هیچ عزتی،عزیز ترو گرامی تر از پرهیزکاری نیست. گناهانتان را به […]

خطبه های نماز جمعه شهرپاتاوه۸/اردیبهشت ماه۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فریادجنوب:

حجت الاسلام والمسلمین «سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز (۸_اردیبهشت ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه،باتوصیه خودونمازگزاران به رعایت تقوای الهی به موضوع:
تقوا،کار وکارگراز نظراسلام ناب،به سخنی ازامام علی«ع»اشاره وگفت:
هیچ عزتی،عزیز ترو گرامی تر از پرهیزکاری نیست. گناهانتان را به وسیله تقوا،بشویید تقوا را از آلودگی ها حفظ کنید تا به وسیله آن محفوظ و مصون از انحرافات شوید.
خطیب جمعه، نیروی کاررااز نظر کارشناسان اقتصادی دنیا ،یکی از ارکان اصلی بیان کردوافزود:
خداوند متعال درسوره شعراآیه« ۱۸۳» فرمودند:
از ارزش اموال مردم مکاهید و در زمین سر به فساد برمدارید.این آیه در آزادی کارگران در انتخاب شغل می باشد,همچنین حضرت رسول اکرم«ص» فرمودند:
خداوند متعال هر گناهی را می بخشد مگر کسی که دستمزد کارگر یا مهریه زنی را نپردازد،پیامبر اسلام(ص )،دستان کارگر یعنی سعدانصاری را بوسیدو فرمودند:
این دستی است که آتش جهنم به آن نمی رسد.
وی ازلسان مبارک پیامبر اسلام و امام علی «ع»ادامه داد:
هرکه برای کسب روزی حلال برای خانواده خود بکوشد کوشش اودر راه خدا به شمار است.هرکه بر رنج کسب و کارصبر نکند، باید رنج نداری را تحمل کند.
خدای متعال دوست دارد وقتی کسی کاری می کند آن را به خوبی انجام دهد.
امام جمعه پاتاوه درخطبه سیاسی نمازجمعه با تبریک مناسبت های هفته(۱۱_۱۲)اردیبهشت روز جهانی کاروکارگروسالروزشهادت استادمرتضی مطهری وروزمعلم،به سخنان رهبر عالیقدرانقلاب اشاره و اظهارداشت:
قشر کارگر مایه افتخار ما و نظام اسلامی،کارگران،رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی هستند،کارگر ستون و محور کار و کارگر جایگاه شایسته و بلندی در آیات قرآن، سیره ائمه اطهار علیهم السلام و گفتمان امامین انقلاب دارند،کارگران، ستون فقرات اقتصاد کشور هستند و نقش موثری در پیروزی و بقای نظام جمهوری اسلامی داشته و دارند.
سیادت با بیان اینکه شهید مطهری نماد معلم تراز انقلابی هست ،به سخنان امامین انقلاب اشاره و تصریح کرد:
علامه شهید مطهری در بیان امامین انقلاب،مغز متفکرنامیده شده و درحقیقت او را باید شهید جهاد تبیین بدانیم.
ایشان دغدغه های شهید مطهری را-استقلال فرهنگی و مکتبی_آزاد اندیشی_ تداوم نقش آفرینی روحانیت بیان کرد وافزود:
او بهترین الگو برای معلمان عزیز می باشد. معلم، یعنی کسی که در دل انسان یک چراغی را روشن میکند و او را از جهالتی، به دانایی و معرفتی رهنمون می شود.
حجت الاسلام سیادت دربخش دوم خطبه سیاسی به جلوه های از حکمت امام جامعه انقلابی اشاره واظهارداشت:
اتحاد،درسه راهبرد اساسی جلوه‌گر شده است.
راهبرد اول؛تقویت اراده ملی در حل مشکلات کشور،جنگ اراده ها یکی از ابعاد جنگ نرم دشمن در زمان حاضر است،راه مقابله با جنگ اراده های دشمن،تقویت اراده فردی و جمعی با بهره گیری از معنویت و تقواست ،با این تقویت اراده است که می توان گره ها را باز کرد و مشکلات بزرگ کشور را برطرف کرد.
وی راهبرددوم وسوم را همکاری،همدلی و هم افزایی ملی، یعنی همکاری همه مسئولان نظام در نیروهای سه گانه است.
وتمرکز جمعی بر حل مسئله و پرهیز از حاشیه افکنی ،همه متمرکز بشوند روی مسائل اساسی کشور.
وی راهبرد دوم را تمرکز برحمایت از مردم در حل مسئله فلسطین دانست وادامه داد: اکنون زمان فرصت طلایی برای مقاومت فلسطین است،مسئله فلسطین یکی از اساسی ترین مسائل دنیای اسلام می باشد.به حول و قوه الهی عمر سیاه رژیم صهیونیستی رو به پایان و شکست همه جانبه ی آنها قطعی خواهد بود.
سید رحمت الله سیادت در بخش سوم خطبه ازمدیریت کمیته امدادپاتاوه و مجموعه همکاران در بخش پاتاوه قدردانی و بیان داشت :
معاونین و همکاران فعال ایشان به دلیل،خدمات رسانی خیلی خوب به فقرای بخش، برگزاری جلسات تفسروتجویدقرآن، در ماه مبارک رمضان و جمع آوری زکات فطریه درروزعید فطر و حامی یابی،جهت کمک به یتیمان که در استان ،مقام و رتبه ششم شده اند.

  • منبع خبر : روابط عمومی ورابط رسانه ای نهاد امامت جمعه بخش پاتاوه