کاشت دو اصله نهال توسط مدیر آموزش و پرورش شهرستان مارگون
کاشت دو اصله نهال توسط مدیر آموزش و پرورش شهرستان مارگون
همزمان با بزرگداشت هفته منابع طبیعی دو اصله نهال به دستان مدیر آموزش و پرورش شهرستان مارگون دیروز هفدهم اسفندماه ۱۳۹۹ در محوطه این مدیریت کاشته شد.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب : دارا رامشگر با بیان اینکه درخت یکی از زیباترین مظاهر خلقت و جلوه ای از تجلیات آفریدگار عالم است و نماد آبادانی، خرمی و مظهر زندگی و باعث تلطیف هوا و موجب آسایش و رفاه مردم و صفا و پاکی طبیعت می باشد، افزود: در اهمیت درختکاری همین بس که در روایتی معتبر از یکی معصومین (ع) نقل شده است که: «حتی اگر دیدید قیامت بر پا شد و شما مشغول کاشتن درختی بودید، از این عمل نیک خود دست برندارید». و این نشانگر تاکید و توصیه اولیای اسلام به حفظ و حراست از درختان و اهمیت درختکاری است.
وی تصریح کرد: گرچه متاسفانه با پیشرفت تکنولوژی، تخریب جنگل ها و نابودی درختان رو به افزایش است، اما جای خوشبختی است که بشر امروز سازمان هایی را برای حفظ و حراست و گسترش پارک ها و ازدیاد درختان به وجود آورده است.
این مسئول در پایان گفت: نهادینه کردن فرهنگ کاشت درخت و نهال در بین افراد جامعه به ویژه دانش آموزان از وظایف مهم و خطیر آموزش و پرورش است و باید این فرهنگ به تمام طول سال تسری پیدا کند.

 

  • نویسنده : و سردبیرخبر :رخ فیروز