کام تشنه زمین های کهگیلویه بزرگ سیراب می شود/ لبخند آبریز به اشتغال/روزهای روشن در انتظار دیار بلاد شاپور/ تخصیص حق آبه، مطالبه هزاران کشاورز لنده ای
کام تشنه زمین های کهگیلویه بزرگ سیراب می شود/ لبخند آبریز به اشتغال/روزهای روشن در انتظار دیار بلاد شاپور/ تخصیص حق آبه، مطالبه هزاران کشاورز لنده ای

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب؛حجت الاسلام سید محمد موحد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیکاری عامل بسیاری از مشکلات اجتماعی است، اظهار داشت: در شرایط کنونی رفع مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال در اولویت قرار دارد. نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، لنده، چرام و بهمئی در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: باید […]

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب؛حجت الاسلام سید محمد موحد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیکاری عامل بسیاری از مشکلات اجتماعی است، اظهار داشت: در شرایط کنونی رفع مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال در اولویت قرار دارد.

نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، لنده، چرام و بهمئی در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: باید از ظرفیت های همه بخش های تاثیرگذار برای رفع معضل بیکاری که دغدغه اصلی مردم است، بهره گرفت.

وی، بیان کرد: باتوجه به اینکه جمعیت قابل توجهی از مردم کهگیلویه بزرگ در روستا زندگی می کنند، تاکید کرد: باید شرایط اشتغال مناسب را برای آنان ایجاد کنیم و به همین منظور احداث سد آبریز در راستای مهار آب و توسعه اشتغال‌ زایی از طریق کشاورزی آغاز خواهد شد.

موحد، عنوان کرد: با اجرای سد آبریز ۳۰ هزار هکتار از زمین‌ های کشاورزی شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده  آبی می‌ شود.

وی، تاکید کرد: سد مخزنی آبریز با ارتفاع ۱۴۴ متر،  ۱۷۳ میلیون مترمکعب حجم ذخیره و تولید ۲۰ مگاوات برق در سال که قابل افزایش است نقش مهمی در توسعه شهرستان های کهگیلویه، لنده و چرام خواهد داشت.

موحد در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه سرعت ایجاد شغل در گردشگری دو تا دو و نیم برابر سایر بخش‌ هاست، اظهار داشت: با استفاده بهینه از فضا و مخزن سد و ایجاد تورهای آبی و گردشگری طبیعی، ورزشی و سلامت در کنار این سد در آینده زمینه اشتغال پایدار جوانان منطقه فراهم می شود.

نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، لنده، بهمئی و چرام از تلاش ها و پیگیری های مستمر استاندار، به ویژه معاون عمرانی استاندار، مجموعه مدیران دستگاه های اجرایی مربوطه از جمله مدیرعامل آب منطقه ای و… برای تحقق خواسته به حق مردم شهرستان های حوزه انتخابیه تقدیر کرد و گفت: بدون شک این مهم بدون زحمات خستگی ناپذیر مسئولان استان امکان پذیر نبود.

موحد همچنین در بخشی دیگر از صحبت هایش با اشاره به اینکه مردم شهرستان لنده این روزها دمای بالای ۴۵ درجه را تجربه می کنند، تاکید کرد: کمبود آب، گرمی هوا و قطعی برق نیز این روزها مزید بر علت شده است و تخصیص حق آبه مطالبه ۲۹ هزار ساکن و کشاورز لنده ای است.

گفتنی است سد آبریز در محدوده روستای آبریز در شمال شرقی شهرستان کهگیلویه احداث می شود.

  • نویسنده : طیبه برزیان
  • منبع خبر : فریادجنوب