کرونا جان ۵ نفر دیگر را در کهگیلویه ‌و بویراحمد گرفت
کرونا جان ۵ نفر دیگر را در کهگیلویه ‌و بویراحمد گرفت
رئيس دانشگاه علوم پزشکي ياسوج از افزايش شمار قربانيان کرونا استان به ۷۲۱ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه در طي ۲۴ ساعت گذشته پنج هم استاني جان خود را از دست دادند که ممکن است به دليل درگيري کروناي هندي فوت کرده باشند.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب:پرویز یزدان‌ پناه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: هم اینک ۲۳۹ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری که ۹۰ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۱۳ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی افزود: از مجموع مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۵۱ هزار و ۳۰۳ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد: از ۵۶۳ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود ٣٩ درصد موارد مثبت بودند.

یزدان پناه عنوان کرد: بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، بهمئی و باشت بود، همچنین از ۳۳۷ نمونه رپید تست ۱۵ درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه هستند.

وی گفت: با توجه به موج پنجم کرونا از جنوب به سمت شمال کشور که گونه غالب آن هندی است و افزایش موارد مثبت و بستری در استان، انتظار می‌رود که در روزهای آینده شاهد شروع افزایش مرگ و میرها در استان باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از مردم خواست که در مقابل سلامت و جان خود، خانواده و هم استانی ها احساس مسئولیت نموده و ضمن رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، عدم حضور در هر نوع تجمع و دورهمی ها و پرهیز از حضور در مکان های پرخطر، تذکرات لازم را به کسانی که سلامت مردم را به خطر می اندازند و همکاری با نهادهای نظارتی بنمایید تا بتوان جلوی انتشار بیشتر بیماری را گرفته و آسیب های کمتری به سلامت مردم وارد شود.