کشف بزرگ در اورست کوچک
کشف بزرگ در اورست کوچک

پنجا و دومین قله بالای ۴ هزار متر دنا شناسایی شد کل گایونه به عنوان پنجا و دومین قله بالای چهار هزار متر دنا به وسیله تیم تحقیقاتی یک باشگاه کوه نوردی یاسوج شناسایی شد. به گزارش فریاد جنوب و به نقل از مدیر باشگاه کوه نوردی ضامن آهو(سید سعید مهریان) این قله مشرف بر […]

پنجا و دومین قله بالای ۴ هزار متر دنا شناسایی شد

کل گایونه به عنوان پنجا و دومین قله بالای چهار هزار متر دنا به وسیله تیم تحقیقاتی یک باشگاه کوه نوردی یاسوج شناسایی شد.

به گزارش فریاد جنوب و به نقل از مدیر باشگاه کوه نوردی ضامن آهو(سید سعید مهریان) این قله مشرف بر منطقه بکر، سر سبز و خرم گایونه قرار دارد و چکاد این قله چشم انداز رویایی و زیبایی را در بام جنوب ایران ایجاد کرده است.

 

ستیغ صخره‌ای و شکل منحصر به فرد کل گایونه در مجاورت قله گنبدی شکل پازن پیر و چکاد قله رمسه از عوامل زیبایی افزا و ابهت آفرین دنا بوده که تصویری بدیع و عقاب گونه را در آسمان سرزمین بویراحمد آفریده است.

 

کل گایونه با ارتفاعی بالغ بر 4200 متر در ضلع شرقی قله پازن پیرقرار دارد و دشت آب نهر  یکی از مسیرهای صعود به این قله زیبا و هرمی شکل است.

دنا مشتمل بر سه بخش  شرقی، مرکزی و غربی بوده که بخش شرقی این رشته کوه از دهستان کاکان بویراحمد شروع و به گردنه بیژن ختم می شود. آقایان مهندس بهزادی،خداویس التیامی،پابرجا،آریایی،گودرزی ،سید فرزاد و‌سید سعید،مهریان  وریحان محمد پور در این برنامه شرکت داشتند.