کشف هیزم قاچاق و امحا ۳ باب کوره زغال طی شبانه روز گذشته در یاسوج
کشف هیزم قاچاق و امحا ۳ باب کوره زغال طی شبانه روز گذشته در یاسوج
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی گشت شبانه روزی نیروی های یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان دو خودروی حامل هیزم قاچاق توقیف و ۳ باب کوره زغال در بویراحمد کشف و امحاء شدند.

‌به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از یاسوج، سعیدجاویدبخت در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در راستای جلوگیری از قاچاق هیزم و زغال ادامه دارد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد، افزود: طی گشت شبانه روزی نیروی های یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان دو خودروی حامل هیزم قاچاق توقیف و ۳باب کوره زغال در مناطق کالوس و تلخسرو شهرستان بویراحمد کشف و امحاء شدند.

وی، تصریح کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی و تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شده و خودروهای حامل هیزم قاچاق نیز به پارکینیگ منتقل شدند.

جاوید بخت عنوان کرد: در مجازات این متخلفان هیچ گونه سهل انگاری صورت نمی‌گیرد و مطابق قانون با آن ها برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به وظیفه همگانی حفاظت از منابع‌ ملی، گفت: از مردم درخواست می شود با طبیعت رفتار خوبی داشته باشند و از تخریب این منابع خدادادی خودداری کنند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: سودجویان قاچاق چوب برای دور ماندن از دید ماموران از ماشین های سواری به جای وانت بارها برای حمل چوب به استان های همجوار استفاده می کنند.

جاویدبخت بیان کرد: فقرمالی، تهیه زغال، قطع درختان برای سوخت ارزان، بی توجهی به اهمیت جنگل ها، بروز برخی آتش سوزی ها و بیماری از جمله تهدیدهای جدی برای جنگل های بلوط کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود.

وی ابراز کرد: از مردم استان انتظار می‌رود درصورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در عرصه های منابع طبیعی با شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ مأموران حفاظت این اداره را اطلاع دهند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ۷۰ درصد از گونه‌های جنگلی زاگرس شامل بلوط‌ها می‌شود که در ۱۲ استان کشور پراکنده شده است.

جاویدبخت خاطرنشان کرد: این جنگل‌ها بر اساس مطالعات پالینولوژی در حدود ۱۴ تا ۱۵ هزار سال قبل با درختان پراکنده بلوط و بنه تشکیل شده و از پنج هزار سال پیش جنگل‌های متراکم و نیمه متراکم بلوط بطور کامل در این منطقه ایجاد شده است.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی
  • منبع خبر : فریاد جنوب