کهگیلویه و بویراحمد یکپارچه عزادار حسین است | برگزاری مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در نقاط مختلف استان + تصاویر
کهگیلویه و بویراحمد یکپارچه عزادار حسین است | برگزاری مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در نقاط مختلف استان + تصاویر
پایگاه خبری فریاد جنوب | مقصد همه جاماندگان کربلا در کهگیلویه و بویراحمد به امامزاده‌ها و گلزاهای شهدا می‌رسد، آنجایی که همه راه حسین را رفته‌اند، همه باور دارند به جز کربلا گلستان شهدا است که می‌شود سیم دل را به کربلا و بین الحرمین وصل کرد.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از دهدشت، قرار عاشقی جاماندگان اربعین کهگیلویه و بویراحمد در ساعات مختلف امروز شنبه ۲۶ شهریورماه از مسیرهای تعیین شده در همه شهرهای استان به سمت امامزادگان و گلزارهای شهدا بود.

همه خوش قول‌تر از همیشه سر قرار حاضر شدند و در اولین ساعات آغاز این راهپیمایی اربعین جمعیت زیادی در شهرها و روستاهای کهگیلویه و بویراحمد در مسیر تعیین شده حرکت کردند.

انگار مردم کهگیلویه و بویراحمد تعهد دادند که در هر تکلیفی سنگ تمام بگذارند، همه خیابان‌های شهرها و روستاهای استان به عمودهای کربلا مزین شده و مسئولان همه توان خود را به کار گرفتند تا مردم در راهپیمایی اربعین احساس غریبی نکنند و با معادل سازی مسیر کربلا کمی از دلتنگی‌شان را کم کنند.

مقصد همه جاماندگان کربلا در کهگیلویه و بویراحمد به امامزاده‌ها و گلزاهای شهدا می‌رسد، آنجایی که همه راه حسین را رفته‌اند، همه باور دارند به جز کربلا گلستان شهدا است که می‌شود سیم دل را به کربلا و بین الحرمین وصل کرد.

موکب‌های پذیرایی مردمی در مسیرهای راهپیمایی اربعین نیز از هیچ خدمتی برای زائران دریغ نمی‌کنند، یکی آب خنک و شربت دست جاماندگان اربعین می‌دهد و دیگری سلامت آنها را چک می‌کند، انگار هر کسی هر چیزی دارد را نذر امام حسین (ع) کرده و در هر نقطه سیل جوانمردان راه حسین را می‌بینیم.

برخی حاضران در این راهپیمایی را پای پیاده، برخی با دوچرخه، برخی با همراه داشتن مادر و پدر سالمند و برخی با به دوش کشیدن کودکانشان مسیر عاشقی را می‌پیمایند.

امروز روز اربعین است، روزی که زینب به تنهایی برای حسین عزاداری می‌کرد و امروز خیل صدها هزاران نفری در عزای حسین می‌گریند، می‌توان گفت در تمامی امامزاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد که فضایی برای عزاداری داشته‌اند امروز جایی برای سوزن انداختن به دلیل اجتماع خیل عزاداران حسین نیست.

مراسم شب اربعین در مساجد و تکایای سراسر استان برگزار شد و امروز اربعین نیز تاکنون برنامه‌های متنوعی در نقاط مختلف این استان برگزار شده است.

طبخ و توزیع غذای نذری از دیگر برنامه‌های مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در روز اربعین حسینی است.

تعداد زیادی از اهالی شهرها و روستاهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد با حضور در مراسم اربعین حسینی و شرکت در پیاده‌روی اوج وفاداری خود را به مکتب حسینی اثبات کردند و در میعادگاه عشق نوای خود را به معشوق رساندند.

پیاده‌روی جاماندگان اربعین از دیگر برنامه‌هایی است که امروز همراه با عزاداری و قرائت زیارت اربعین در نقاط مختلف استان برگزار شد.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی
  • منبع خبر : فریاد جنوب