گزارش صعود گروه کوهنوردی یاران کوهستان شهرستان چرام به دو قله برف انبار قم و دومیر استان مرکزی(طرح سیمرغ)+تصاویروفیلم

بسم الله الرحمن الرحیم گزارش صعود گروه کوهنوردی یاران کوهستان شهرستان چرام به دو قله برف انبار قم و دومیر استان مرکزی(طرح سیمرغ). گروه کوهنوردی یاران کوهستان چرام به سرپرستی سیاوش احمدی و به عقب داری قربان حسنی به تعداد ۱۵ نفر ،۱۲ آقا و ۳ خانم طبق برنامه قبلی ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد روز […]

بسم الله الرحمن الرحیم

طبق برنامه قبلی ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد روز سه شنبه ۱۴۰۲/۲/۲۶ از میدان عصر عاشورای شهر چرام به سوی روستای فردو در استان قم حرکت کردیم.
برای رسیدن به این کوهستان ابتدا از شهر قم وارد جاده کهک شده ، سپس با عبور از شهرستان کهک به طرف روستای خوش و آب و هوای فردو ادامه مسیر دادیم در ساعت ۷ شب به امامزاده بوره (آستان چهار امامزاده) رسیدیم و شب در کنار امامزاده بوره چادر ها را برپا کردیم و بعد از خوردن شام در ساعت ۱۰ خاموشی اعلام شد از طرف مدیریت گروه و در ساعت ۴ صبح چهارشنبه بیدار باش و بعد از نماز صبح ، وسایل را جمع کرده و پس از گرم کردن و انجام حرکات کششی و آماده سازی ، پیمایش در ساعت ۶ صبح به سمت قله ی برف انبار را آغاز کردیم.
در ساعت ۸:۳۰ دقیقه به همراه تمامی همنوردان بر فراز قله ی برف انبار رسیدیم و پس از گرفتن عکس های یادگاری و استراحتی کوتاه و صرف صبحانه از همان مسیر رفت ، مسیر فرود را پیش گرفتیم و در ساعت ۳ بعدازظهر به شهر دلیجان رسیدیم و بعد از خوردن ناهار و استراحتی کوتاه به طرف روستای مزوش (قله ی دومیر اردهال) ادامه مسیر دادیم و شب را در خانه ی کوهنورد در روستای مزوش به صبح رساندیم.
ساعت ۴:۳۰ دقیقه صبح روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت با یک وانت سایپا که از قبل جناب آقای احمدی هماهنگ کرده بود از خانه ی کوهنورد به سمت مسیر صعود که کمی بالاتر از کانکس های معدن بود ، رسیدیم و ساعت ۶ صبح پیمایش خود را به سمت دره بیدستان به سمت( قله )آغاز کردیم.
پس از ۲ ساعت پیمایش کنار چشمه ای به صرف صبحانه و استراحتی کوتاه به سمت قله حرکت کردیم.
بعد از حدود ۱ ساعت کوهپیمایی در یک شیب متوسط در ساعت ۹/۳۰به‌ قله رسیده و پس از گرفتن عکس یادگاری به سمت پایین و محل پارک ماشین سرازیر شدیم.
بعد از خوردن نهار و استراحتی کوتاه به سمت چرام برنامه را همانجا به پایان رساندیم.