گفتگویی صریح با سید علی محمد بزرگواری  وپاسخ هایی جالب |مختار کیست و انتخاب آن توسط چه کسی صورت گرفت!!
گفتگویی صریح با سید علی محمد بزرگواری  وپاسخ هایی جالب |مختار کیست و انتخاب آن توسط چه کسی صورت گرفت!!
فریادجنوب : چند تا جوان در هیاهوی تبلیغات انتخاباتی مطرح کردند و به قول خودشان اینگونه برای کاندیدای مورد نظرشان ابراز احساسات کردند و دور از ذهن نیست که احساساتشان متاثر از سریال مختار، اقدامات و دیالوگ‌ها و گفتمان شخصیت مختار در آن سریال بوده باشد. به هر حال لطف و محبت داشتند وگرنه بنده نه به این لقب دل بستم و نه به این القاب اعتقادی دارم و درباره «مختار» هرگز چنین ادعایی ندارم چون نه بحث انتقام مطرح است و نه بحث قدرت طلبی که والله نه جیبی برای مجلس دوخته‌ام و نه رانتی می‌خواهم

فریاد جنوب :کهگیلویه و سیاسیون فعلاً حاضر برای رقابت در انتخابات مجلس ۱۴۰۲، هر کدام با یک لقب از سوی طرفداران خود شناخته شده‌اند؛ سید محمد موحد با سناتور، عدل هاشمی با سردار و سید علی محمد بزرگواری با مختار!

از آنجا که سید علی محمد  بزرگواری تاکنون در خصوص  لقب مختار اظهار نظری نکرده بود بهانه‌ای یافتم تا با او در این باره گفتگو کنیم.

سوال : از شخصیت «مختار» چه تعریفی دارد و او را چگونه می‌شناسد؟

جواب : مختار از شخصیت‌های عرب و مسلمان بوده است که به امامت علی علیه السلام معتقد بود و اتفاقاً از شیعیان آن امام هم محسوب می‌شد. از منظر تاریخی دیدگاه‌ها متفاوت است، به عنوان مثال شما در کتاب سید ابوفاضل رضوی در باب شخصیت مختار بیشتر از محسنات و ویژگی‌های مثبت او می‌خوانید. برای محبان اهل بیت هم بیشترین چیزی که از مختار به ذهن متبادر می‌شود بحث انتقام از قاتلین شهدای کربلاست. حتی در تاریخ آمده است که امام سجاد علیه السلام هم برای مختار دعا کرده است.

از طرفی بحث‌های حکومتداری و داعیه حکومت داشتن و قدرت طلبی هم مطرح است و البته متاسفانه در همین حکومت اسلامی ما هم بعضی از افراد مجلسی و دولتی داعیه‌ی حکومت دارند و دنبال تشکیل حلقه‌های قدرت خود هستند بنابراین این موضوع هم ممکن است درباره مختار مصداق داشته باشد اما ما شیعیان او را برای خونخواهی امام حسین(ع) و یاران باوفایش تحسین می‌کنیم.

سوال :  این لقب «مختار» را خود انتخاب کرده‌اید یا دیگران؟

جواب : با خنده می‌گوید مگر من از چه کسی می‌خواهم انتقام بگیرم؟ همه رقبای سیاسی ما رفقای ما هستند و بنده معتقدم همه باید در یک فضای مملو از آرامش و اخلاق هر کس خود را و ظرفیت‌هایش را ارائه دهد و مردم هم در همین فضا دست به انتخاب کسی بزنند که بتواند دردهایشان را ببرد و درمانشان را بیاورد.

اما در خصوص لقب «مختار» این بحث را چند تا جوان در هیاهوی تبلیغات انتخاباتی مطرح کردند و به قول خودشان اینگونه برای کاندیدای مورد نظرشان ابراز احساسات کردند و دور از ذهن نیست که احساساتشان متاثر از سریال مختار، اقدامات و دیالوگ‌ها و گفتمان شخصیت مختار در آن سریال بوده باشد. به هر حال لطف و محبت داشتند وگرنه بنده نه به این لقب دل بستم و نه به این القاب اعتقادی دارم و درباره «مختار» هرگز چنین ادعایی ندارم چون نه بحث انتقام مطرح است و نه بحث قدرت طلبی که والله نه جیبی برای مجلس دوخته‌ام و نه رانتی می‌خواهم، همانطور که در ۸ سال نمایندگی مجلس نخواستم و فقط قصدم این است که حتی الامکان حقوق از دست رفته این مردم شریف را بازپس بگیرم.

چه ظرفیتی را در خود می بیند که با وجود دو دوره نمایندگی مجلس و پس از دو دوره استراحت دوباره اعلام آمادگی برای کاندیداتوری کرده است؟

جواب :بنده هم مجلس را خوب می شناسم هم دولت را و هم ارتباطات و تعاملات ارکان تاثیرگذار در موازنه قدرت را و به خوبی می توانم با شناختی که از قانون و مواد و تبصره ها دارم از دل این ها ره آوردی برای توسعه استان و مشخصا کهگیلویه داشته باشم. از طرفی چون خود را وامدار کسی یا فرد یا افرادی نمی دانم از بیان حقایق واهمه ای ندارم و صادقانه هر چه توان دارم برای عامه مردم شهرستان های کهگیلویه به کار خواهم بست.