گفتگوی اختصاصی با رئیس آزمایشگاه دکتر عزیزی
گفتگوی اختصاصی با رئیس آزمایشگاه دکتر عزیزی
؛هفتاد درصد تشخیص های پزشکی مستقیما توسط آزمایشگاه انجام میشود و این نشان دهنده اهمیت این رشته در مراقبت از بیماران و افراد جامعه است و اغلب پژوهش های مهم عرصه پزشکی نیز به نوعی با آزمایشگاه مرتبط هستند.این علم هر روز در حال پیشرفت هیت  و روزانه تکنولوژیهای جدید به آن اضافه میشود و لذا راه ما در تشخیص ،درمان و مراقبت بیماران کوتاهتر میشود ولی وظیفه ما در یادگیری و کاربرد این علم را سنگین تر می نماید.

به مناسبت سی ام فروردین سالروز تولد حکیم جرجانی و روز علوم آزمایشگاهی پایگاه تحلیلی خبری فریاد جنوب  گفتگویی با دکتر ارسلان عزیزی رییس آزمایشگاه دکتر عزیزی انجام داد.

ارسلان عزیزی در ابتدای این  گفتگوی صمیمی  به شریح رشته علوم آزمایشگاهی پرداخت و گفت:

رشته آزمایشگاه یکی از زیر شاخه های مهم علم پزشکی ست و نقش بسیار پررنگی در پیشگیری،تشخیص،درمان و پیگیری بیماران و همینطور در تحقیق و پژوهش دارد .

عزیزی گفت ؛هفتاد درصد تشخیص های پزشکی مستقیما توسط آزمایشگاه انجام میشود و این نشان دهنده اهمیت این رشته در مراقبت از بیماران و افراد جامعه است و اغلب پژوهش های مهم عرصه پزشکی نیز به نوعی با آزمایشگاه مرتبط هستند.این علم هر روز در حال پیشرفت هیت  و روزانه تکنولوژیهای جدید به آن اضافه میشود و لذا راه ما در تشخیص ،درمان و مراقبت بیماران کوتاهتر میشود ولی وظیفه ما در یادگیری و کاربرد این علم را سنگین تر می نماید.

وی گفت :پیشرفت سریع و شگفت انگیز این علم مدیون دانشمندانی بزرگ و خطر پذیر بوده که در راه پایه گذاری آن تلاش بی وقفه و خستگی ناپذیری را از خود به نمایش گذاشته اند و چهره شاخص کشور عزیزمان ایران در این عرصه که حکیم جرجانی حدود ۱۰۰۰ سال پیش کتاب ذخیره خوارزمشاهی را به رشته تحریر درآورده و از کتابهای مهمی بوده که برای اولین بار بعد از حمله اعراب به فارسی نگارش شده.
جرجانی یک پزشک محقق و جستجو گر بوده که در عرفان فلسفه و ادبیات پارسی نیز سرآمد روزگار خویش بوده و به پاس این خدمات ارزشمند هر ساله روز سی ام فروردین زاد روز حکیم جرجانی بعنوان روز علوم آزمایشگاهی گرامی داشته میشود تا به طریقی از افراد دخیل در این عرصه مهم سپاس و قدردانی به عمل آید .

دکتر ارسلان عزیزی خاطر نشان کرد :این روز پاسداشت انسانهاییست که در دوره های مختلف و فراز و نشیب های کشور عزیزمان آینه وار در خدمت دردمندان بوده اند و در این ایام خاص و شیوع وحشتناک  بیماری کرونا اهمیت آرمایشگاه و دست اندر کاران آن بیش از پیش هویدا می کند .

دکتر عزیزی افزود ؛این روز سلامی دوباره به افرادی ست که در راه خدمت خالصانه از خویش گذشته اند و به نوبه ی خود م  این روز مهم را خدمت تمامی خدمت گذاران این عرصه تبریک و تهنیت عرض نموده و امیدوارم همکاران عزیز در هر رده ای که هستند همواره پاسدار مرزهای علم و اندیشه پاک و پویا باشند و خدمت صادقانه به بیماران سرلوحه کارشان باشد .
همچنین در نهایت از پرسنل آزمایشگاه خودم تقدیر و تشکر میکنم که در این شرایط سخت بیماری کرونا تلاش خود را انجام دادند و ما همچنان در هر زمینه ای آمادگی کامل جهت خدمت رسانی مطلوب  به مردم عزیز استانمان را داریم.

سایت خبری فریاد جنوب ضمن آرزوی سلامتی برای همه متولیان سلامت از پرنسل آرمایشگاه دکتر عزیزی نهایت تقدیر و قدردانی را دارد.