گفت و گوی نائب رئیس شورای شهر یاسوج با فریاد جنوب/دهراب پور:آقای اکبری اگر با استیضاح مخالف بودی چرا در قسمت موافقان امضا کردی؟/شهردار وحامیانش در شورا هر برنامه و طرحی برای پیشرفت شهر دارند ما هم همراهی و همکاری می کنیم
گفت و گوی نائب رئیس شورای شهر یاسوج با فریاد جنوب/دهراب پور:آقای اکبری اگر با استیضاح مخالف بودی چرا در قسمت موافقان امضا کردی؟/شهردار وحامیانش در شورا هر برنامه و طرحی برای پیشرفت شهر دارند ما هم همراهی و همکاری می کنیم

فریاد جنوب؛در پی صحبت های مطرح شده در جلسه شورای شهر یاسوج و مصاحبه های برخی اعضاء در رابطه با مسائل قبل و بعد از جلسه استیضاح شهردار یاسوج محمد رحیم دهرابپور نسبت به آن ها واکنش نشان داد. دهرابپور در گفت و گو با فریاد جنوب با بیان اتفاقات شورای دور پنجم از ابتدا […]

فریاد جنوب؛در پی صحبت های مطرح شده در جلسه شورای شهر یاسوج و مصاحبه های برخی اعضاء در رابطه با مسائل قبل و بعد از جلسه استیضاح شهردار یاسوج محمد رحیم دهرابپور نسبت به آن ها واکنش نشان داد.

دهرابپور در گفت و گو با فریاد جنوب با بیان اتفاقات شورای دور پنجم از ابتدا تا کنون، گفت: متاسفانه روند شکل گیری شورای فعلی از ابتدا با ناهمگونی اعضا همراه بود و تفکرات مختلف و ناهماهنگی در بین آن ها وجود داشت که باعث بروز اختلافاتی از ابتدا در شورا شد.به همین خاطر گروه ۵ نفره ای از ابتدا شکل گرفت که با عنوان اکثریت شورا اوضاع را ساماندهی کند و بر اساس برداشت ما وخواست افکار عمومی در زمان تبلیغات تا شروع شورا مردم خواهان اصلاح امور شورا و تغییر و تحول در مدیریت شهر بودند

وی تصریح کرد: فلسفه تشکیل گروه ۵ نفره و اکثریت شورا نه به این معنی بود که باند و گروهی مقابل دیگران ایجاد شود بلکه به دلیل اینکه دونفر عضو دیگر شورا به ویژه یک نفر خواهان ابقا و تثبیت شهردار قبل بودند و ما ۵ نفرخواهان تغییر در مدیریت شهر بودیم.ما با هم برنامه ریزی کردیم و با پیشنهاد بنده تصمیم گرفتیم طی فراخوانی هر کسی که در خود توان مدیریت شهر را می بیند اعلام حضور کند و بعد باتوجه به امتیازات افراد طبق جدولی که تهیه کردیم بر اساس معیارهایی چون سابقه، مدیریت شهری ,اشنایی با شهرداری,خوشنامی این افراد را بررسی کنیم و سپس ١٠ نفر که بیشترین امتیاز را داشت انتخاب کنیم که حدود۶٠ نفر اعلام حضور کردند.

دهرابپور در مورد روند انتخاب شهردار گفت: در زمانی که ما در حال برنامه ریزی و روند انتخاب فرد اصلح بودیم یکی از دو نفر اعلام کرد که شهردار صرفا باید از طایفه و مجموعه ما باشد. این برخورد باعث شد حرکتی که برای انتخاب شهردار طی شده بود راکد و منحل شود و گروه پنج نفره نیز دیگر نتوانند در انتخاب شهردار روند پیشنهادی ما را طی کنند.

وی ادامه داد: پس از ان دو نفر از گروه پنج نفره با دو نفری که مخالف گروه پنج نفره بودند باهم گروهی تشکیل دادند و چهار نفر پیشنهاد فردی که تمایل به شهردار هم طایفه ای خود را داشت پذیرفتند و انها اکثریت را تشکیل دادند و شهردار فعلی را انتخاب کردند.

نائب رئیس شورای شهر یاسوج خاطر نشان کرد: در زمان پیشنهاد بنده برای انتخاب شهردار و اعلام نظرخواهی برنامه ما چنین بود که ١٠ نفر منتخب در بین کسانی که اعلام حضور کنند توسط افراد دانشگاهی مجموعه استانداری نیروهای شهرداری نیروهای امنیتی و انتظامی بررسی و فرد اصلح انتخاب شود که متاسفانه با روند طی گرفته شده توسط گروه مخالف شهردار فعلی انتخاب شد.

بعدها شنیدیم که در شهرهایی مانند شیراز,مشهداز همین شیوه برای انتخاب شهردار استفاده کردند و بهره بردند.

این عضو با سابقه شورا گفت: بنده از ابتدا با روند انتخاب شهردار,شروع به کار، ادامه کار وفعالیت ایشان از ابتدا به مدت ٢سال مخالف بودم و پس از ٢ سال با مشاهده وضعیت سکون و عدم تغییر مثبت در شهر برای اینکه مدیون و شرمنده مردم نباشیم بنا به خواست برخی نیروهای شهرداری تصمیم گرفتم با شهردار همکاری کنم و با این نیت که امورات تغییر پیدا کند ولی در مدت چندین ماهی که همراه شهردار و موافقین شهردار بودیم. ولی عملا کارمثبت و تغییر قابل مشاهده ای ندیدیم.

از سال ٩۶ آغاز به کار شورا و شهرداجدید بود شما اصحاب رسانه بعنوان چشم بینا و گوش شنوای مردم ببینید و رصد کنید ببینید آیا هیچ توسعه و روند بهبودی رخ داده است؟

وی در مورد وضعیت کنونی شهر یاسوج نیز گفت: بنده نکات مثبتی که ندیدم حتی زیرساختها و امکانات قبل هم در حال فرسودگی و تخریب است. به عنوان مثال خیابان شهید مطهری مخصوصا میدان شهدای نیروی انتظامی تا میدان جهاد را ببینید آیا تغییری کرده ایا وضعیت ان زیباسازی و بهبود یافته؟ بلوار ارم,میدان انقلاب و یا خیابان ستارخان هنوز بعد از مدتها نخاله ها و ماه ها رها شده و بلوار وضع بسیار نا زیبایی دارد.

شهرداری یاسوج بجز کارهای روزمره و روند طبیعی خود هیچ توسعه و پیشرفتی نداشته است.

وی افزود: ما چندتا زیر ساخت عمرانی داشتیم چند زیر ساخت فرهنگی در طی چند سال اخیر ایجاد شده؟ در مورد منابع درامدی کاری انجام نشده و حتی منابع قبل یا راکد و تعطیل است و یاهم اگر هم به سرمایه گذار واگذار شده هیچ منفعت و تغییر مثبتی برای شهر نداشته و قابل مشاهده نیست.

دهرابپور در باب روند شکل گیری استیضاح شهردار یاسوج نیز گفت: لذا ۵ نفری که موضوع بحث استضاح را مطرح کردند به این نتیجه رسیدیم که ادامه کار شهردار به صلاح شهر نیست و بنده و اقای اکری پیش قدم شدیم و توافق کردیم و نظر ٣ نفر دیگر را جلب کردیم و صورت جلسه ای تنظیم کردیم و حتی مطالب را به پیشنهاد اقای اکبری تنظیم میکردیم و نظر و تصمیم خودمان را در برگه رسمی شورا نوشتیم که رسمی و قانونی باشد و جاهای خالی موجود در برگه صوت جلسه به این خاطر بود که در اولین جلسه شورا تاریخ و موضوع را بنویسیم و تصمیم قطعی خود را رسما اعلام کنیم و هر پنج نفر چون موافق بودیم در ستون موافق که کاملا واضح و مشخص است امضا کردیم و برگه صورت جلسه بعنوان امانت دست بنده بود تا زمانی که اقای اکبری برگه را از من گرفت و گفت که اقای احمدی کیش قصد دارد امضا کند و بنده نیز حتی اعلام کردم وقتی ما ۵ نفر اکثریت هستیم فعلا ضرورتی ندارد ایشان امضا کند و در صورت موافقت میتوانند در جلسه رسمی مطرح شده نظر خو را بیان و امضا کنند ولی ایشان اصرار کردند و گفتند قصد گرفتن امضای دو نفر باقیمانده را دارند و سپس برگه را به من تحویل دهند چون از ابتدا هم قرار بر این بود که صورتجلسه دست بنده به امانت باشد.

وی ادامه داد: بنده بنا به اعتماد و اصرار اقای اکبری برگه ها را به ایشان تحویل دادم و اگر توجه کنید در برگه هایی که اقای اکبری ارائه کردند واژه مخالف بعدا نوشته شده است و از لحاظ خط شناسی با دو خودکار متفاوت در زمان متفاوت نوشته شده است. ضمن اینکه امضای ایشان نه در بخش مخالفان بلکه در بخش موافقان انجام شده است و باید از وی سوال شود اگر مخالف بود چرا در بخش مخالفان امضا نکرده در صورتی که اصل آن صورت جلسه دست خودش هست.

دهرابپور در مورد اظهار نظر دو عضو مخالف استیضاح در برگه ارائه شده نیز گفت: نکته بعد اینکه در توافق ما, ٢ نفر فرد مخالف امضا واظهار نظر نکردند حال اینکه در برگه های ارایه شده توسط ایشان امضای دو نفر موافق شهردار نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: برگه دومی هم که سفید و بدون متن است و امضا دارد نیز روند طبیعی و قانونی کار شورا به همین شیوه است که امضاها در برگه ثبت میشود تا در نهایت و پس از تایید نهایی ماشین نویسی و تایپ شود و هیچ کار خلاف عرف و قانونی صورت نگرفته و ان برگه برای ثبت نظر نهایی و تایپ در ان بوده است و در بالای هر دو برگه شماره جلسه یک نوشته شده است.

این عضو شورا افزود: همچنین نکاتی که در برگه سوم و زیر آن اظهار نظر شده است و افرادی مخالفت خود را اعلام کردند مربوط به جلسه و توافق ما نیست و بعدا اضافه شده است و کاملا ساختگی و برای توجیه و تبرئه خود بعدا اضافه شده است.

دهرابپور در مورد تصمیم گیرندگان استیضاح شهردار یاسوج دلایل آن نیز گفت: در نهایت خدمتتان عرض کنم تصمیم قطعی برای استیضاح و شروع کننده آن بنده و اقای اکبری بودیم و سپس سه نفر دیگر را همراه و متقاعد کردیم که همراه ما باشند برای بهبود وضع شهر و آن دو نفر مخالف راهم چون واضح میدانستیم حامیان شهردار هستند لذا ما در چندین جلسه که داشتیم و‌صحبت کردیم و به توافق نهایی رسیدیم دو نفر حضور نداشتند.

تصمیم ما برای استیضاح شهردار کاملا قانونی منطقی بود وهیچ نیرو و فشار بیرونی در این روند تاثیر نداشته است.

وی افزود: در پایان به خودم و سپس به دوستان و همکاران در شورا عرض میکنم ابتدا خداوند و حق و حقیقت را مد نظر و سرلوحه خود قرار دهیم و به چیزی جز حق وحقوق مردم فکر نکنیم.

نائب رئیس شورای شهر یاسوج در پایان گفت: بنای ما براین است مدت باقیمانده را در خدمت شهر ومردم باشیم و اقای شهردار وحامیانش در شورا هر برنامه و طرحی برای پیشرفت شهر دارند وظیفه ماست که همراهی و همکاری کنیم ولی اعتقاد دارم تغییر شهردار در زمان حال ضرورت است حال که دوستان مخالف استیضاح شهردار و موافق ابقای شهردار هستند باید جوابگوی وضعیت کنونی باشند همانطور که در صورت تغییر شهردار و انتخاب فرد جدید ما موافقین تغییر باید پاسخگو باشیم.انشالله خداوند همه ما را در مسیر حق و حقیقت قرار دهد.