گلباران گلزارشهدای یاسوج‌در روز ملی گل
گلباران گلزارشهدای یاسوج‌در روز ملی گل

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب ، به مناسبت روز ملی گل، آیین عطرافشانی قبور مطهر شهدا در گلزار شهدای شهر یاسوج توسط جمعی از گلخانه داران استان انجام شد. فتحی گلخانه دار کهگیلویه و بویراحمدی در این مراسم گفت: امروز روز ملی گل است و برای اولین این روز برگزار می شود که قرار […]

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب ، به مناسبت روز ملی گل، آیین عطرافشانی قبور مطهر شهدا در گلزار شهدای شهر یاسوج توسط جمعی از گلخانه داران استان انجام شد.

فتحی گلخانه دار کهگیلویه و بویراحمدی در این مراسم گفت: امروز روز ملی گل است و برای اولین این روز برگزار می شود که قرار است این روز از سال آینده در تقومی رسمی کشور ثبت شود.

وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد در بخش تولید گل های زینتی به ویژه گل رز حر اول را در کشور می زند،همچنین در بخش پایه گل رز نیز جز استان های اول هستیم، به نسبت جمعیت جز پنج استان اول کشور در زمینه تولید گل هستیم.

فتحی با اشاره به مشکلاتی که کرونا ویروس در کشور ایجاد کرد افزود: کرونا مشکلات زیادی ایجاد کرد گلخانه داران به ویژه در زمینه گل های زینتی دچار خسارت زیادی شدند، استان ما شرایط ویژه ای دارد با توجه به اینکه بازار هدف ما خارج از استان است فروش خوبی در استان در این مدت نداشتیم، انتظار می رود حمایت ویژه ای از این بخش شود.

آزاد جهاد کشاورزی استان گفت: با وجود اینکه جز استان های آخر در بخش پرداختن به تولید و ایجاد گلخانه های گل رز بودیم اما اکنون جز پنج استان اول کشور در بخش تولید گل رز هستیم،
در زمینه تولید قلمه های ریشه دار نیز حرف اول را می زنیمف با توجه به اینکه در گذشته این قلمه های و پایه های گل رز از خارج از کشور وارد استان می شد اما اکنون بومی سازی شده است.

وی افزود: بالای ۵۰ درصد تولید پایه های ریشه دار در این استان انجام می شود، این گل های روز هم از نظر کیفیت و قیمت با خارجی ها برابری می کند، اکنون بالع بر ۱۵۰ نفر فقط اشتغالزایی مستقیم ایجاد شده است و سالانه بالای ۴ هکتار به سطح گلخانه های ما افزوده می شود.

حجت الله عباسی مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی منابع طبیعی سپاه فتح نیز در این مراسم گفت: سپاه در همه ابعاد و حوزه های مختلف حضور دارد ، وقتی بحرانی رخ می دهد نیروی بسیجی و سپاه همیشه حضور فعال دارند، بسیج مهندسی کشاورزی نیز در بخش کشاورزی فعالیت هایی را انجام می دهد.

وی عنوان کرد: در بسیج مهندسی کشاورزی یک طرح ویژه بسیج همگام با کشاورز داریم که شکاف عملکردی را کاهش دهیم، هم اکنون 2 هزار کشاورز تحت پوشش ماست و باعث ارتقای سطح کارایی آنها شده ایم بحث بسیج همگام با کشاورز شهری را نیز در برنامه داریم که از ظرفیت بسیج سپاه استفاده می شود.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی منابع طبیعی سپاه فتح عنوان کرد:اگر یک قرارگاه مرکزی در استان تشکیل شود می توان پایش های مختلف انجام داد و رفع موانع کنیم.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب چند سالی است که اقتصاد را مطرح می کنند و نیز سال امسال جهش تولید نام گرفته است ، ما نیز در جهت تحقق منویات رهبر انقلاب تلاش کنیم، اگر این قرارگاه شهری تشکیل شود کارهای خوبی می توان انجام داد.

عباسی به شرایط اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم همچون گذشته که در همه جنگ های مختلف پیروز شدیم در جنگ اقتصادی نیز پیروز شویم