یادداشت|کهگیلویه مصمم به شکست کرونا/از دغدغه‌مندی فعالان خبری تا همت مسؤولان
یادداشت|کهگیلویه مصمم به شکست کرونا/از دغدغه‌مندی فعالان خبری تا همت مسؤولان

به گزارش فریاد جنوب، ادریس کشاورز مدیر مسؤول پایگاه خبری صبح خرد نوشت: بحران کرونا در جهان در حال گسترش است از شرق آغاز شد امروز تقریبا تمام جهان در نبردی سنگین در حال مبارزه با این ویروس جدید اشت. استان کهگیلویه وبویراحمد به هر دلیلی که سخن در مورد آن فراوان گفته شده استان […]

به گزارش فریاد جنوب، ادریس کشاورز مدیر مسؤول پایگاه خبری صبح خرد نوشت:

بحران کرونا در جهان در حال گسترش است از شرق آغاز شد امروز تقریبا تمام جهان در نبردی سنگین در حال مبارزه با این ویروس جدید اشت.

استان کهگیلویه وبویراحمد به هر دلیلی که سخن در مورد آن فراوان گفته شده استان کمتر برخورداری است و این توسعه نیافتگی ریشه در عامل و عواملی گوناگونی دارد ؛”نبودن” و “نداری” واژه های خیلی آشنایی برای مردمان این دیار است و در همه زمینه ها کهگیلویه وبویر احمد کمتر دیده شده است.

این استان اما هر چند در نداشتن امکانات در رتبه آخرین استان ها است اما در دو زمینه قطعا در رتبه های برتری استانی است ؛ استعداد ها و منابع طبیعی و خدادادی مثل نفت و گاز ،طبیعت و آب و هوا ؛ در کنار هم قرار دادن دو مولفه مهم ؛استعداد و منابع خدادادی و کمتر توسعه نیافتگی به روشنی نشان می دهد کهگیلویه وبویر احمد چرا چنین حالی دارد…..

در هر حال امروز با همه توصیفات گفته شده اما در استان نبردی سنگین و شاید نابرابر با “وروس کرونا” در حال انجام است و کهگیلویه نیز در این جبهه در حال مبارزه است ؛اتفاق میمون و مبارک زمانی اتفاق افتاد که مردمان این شهرستان علی رغم مشکلات درک عمیقی از خطر این بیماری واگیر دار پیدا کردند و به این باور رسیدند که مهم ترین و اساسی ترین عامل در این نبرد رعایت کردن موارد بهداشت فردی و جمعی است و اینکه در خانه باید ماند ،در اجتماعات حضور نیافت ،از مسافرت دوری کرد و مهم تر از همه اینها زمانی بود که مردم این دیار که روحیه نوع دوستی ،معاشرت و حضور در مراسمات اجتماعی جز لاینکف زندگی آنها بود در اقدامی تحسین برانگیز همه این موارد را تا حد زیادی تحریم کرده که سخن آن فراوان گفته شد.

در راس مدیریت این نبرد فرماندار بومی شهرستان کهگیلویه که اتفاقا خود زمانی رخت معلمی بر اندام داشت و با مقوله فرهنگ و فرهنگ سازی نه تنها بیگانه نیست بلکه از جنس آن است با مدیریتی هوشمندانه با بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل شهرستان در بعد انسانی و امکانات اساسی ترین کار ممکن و یا بهترین کار ممکن انجام اد و آن همراه کردن مردم در فرایند برخورد و مقابله با ویروس کرونا بود ؛ شاید چکاد این فرایند تعطیلی بدون چالش و بی دردسر بازار روز دهدشت که در واقع قلب اقتصادی شهرستان است ،باشد جایی که فرماندار کهگیلویه پیرو مصوبات شورای سلامت و با استفاده از ظرفیت شهرداری که خود نهادی مردمی است با رایزنی و صحبت با کسبه و بازاریان آنها را همراه کرده و تا پایان یافتن بحران عملا بازار روز تعطیل می باشد .

برگزاری منظم سلسله جلسات منظم شورای سلامت با مدیریت واحد و پیگیر در کنار خدمت صادقانه پرسنل بهداشت ودرمان شهرستان و افزون بر آن همراهی بسیج و نیروهای مردمی ،بهره گیری از ظرفیت بالقوه سمن ها و باشگاه های ورزشی و سایر اقشار از جمله مواد قابل تحسینی بود که هر چند شاید در کنار محرومیت قدیمی این دیار به چشم نیاید اما باید ستایش کرد و گفت ؛ شورای سلامت با مدیریت فرماندار کهگیلویه نمره قبولی گرفتند.

کهگیلویه امروز یکدل و همراه برای شکست کرونا مصمم شده و در این بین رسانه های شهرستان که به جرات می توان گفت بیشتر از ظرفیت خود اثرگذار بودند نیز نقشی ماندگار و تاریخی ایفا کردند ؛ امروز نوک قلم خبرنگاران و فعالان رسانه ای شهرستان در سرتیتر و یادداشت ها و مقالات رسانه در سمت و سوی این مبارزه است و باید این یکدلی و اتحاد نه در این نبرد که بعدها نیز در نبردی سنگین تر با محرومیت ادامه داشته باشد.

کهگیلویه باید یاد بگیرد بودن در فضای رقابت همیشگی آسیب زا و خطرناک است و زمان رقابت باید اندک و فضا ذو زمان رفاقت و یکدلی در عبور از این بحران درس شود تا برای نبردی که مهم تر و اساسی تر است نیز مشارکتی مسئولانه داشته باشد.

کوتاه سخن اینکه امروز؛ کرونا مرز ،قومیت ،نژاد و منطقه نمی شناد و ما نیز باید همان گونه باشیم ؛مرز ها ،قومیت ها ،و اندیشه ها زمانی که حرف از امنیت و توسعه باشد و پیشرفت هیچ معنی و مفهومی جز شناخت ندارد.