یادواره ۴۱ شهید عملیات بیت المقدس همزمان با سالروز حماسه فتح خرمشهر در یاسوج
یادواره ۴۱ شهید عملیات بیت المقدس همزمان با سالروز حماسه فتح خرمشهر در یاسوج
بیش از ۲۳۶ رزمنده از استان کهگیلویه و بویراحمد در عملیات بیت‌المقدس که به آزادسازی خرمشهر شد، حضور داشتند و از این تعداد ۴۱ رزمنده به شهادت رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از یاسوج، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در یادواره شهدای عملیات بیت المقدس که با حضور خانواده‌های شهدا و یادگاران این عملیات در یاسوج برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی تنها مختص کشور نیست، بلکه یک انقلابی جهانی است.

احمد زاده با اشاره به اینکه ایران اسلامی با دست خالی با دشمنی که تمام تجهیزاتش از کشور‌های ابرقدرت تامین می‌شد به پیروزی رسید، افزود: امروز اگر در حوزه دفاعی و امنیتی حرفی برای گفتن داریم و قدرتمند هستیم بخاطر نعمت و برکت دوران دفاع مقدس است که روی پای خود ایستادیم.

وی تاکید کرد: اکنون ولایت فقیه و سپاه پاسداران مواضع قدرت ایران است و نباید بگذاریم دشمن به رزمندگان و مواضع قدرت ما حمله کند.

احمد زاده تصریح کرد: عملیات بیت‌المقدس یکی از ممتاز‌ترین عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس است و ما سالانه این روز را جشن می‌گیریم.

پارسیان نژاد مدیر کل بنیاد شهید استان نیز از ساخت ۶ فیلم در حوزه ترویج فرهنگ شهید و ایثار خبر داد و گفت: در زمینه تولید فیلم بلند در صورت وجود فیلم نامه مناسب اعتبار لازم تامین شده است.

فرمانده سپاه فتح استان هم به نقش کلیدی و مهم رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد در عملیات بیت المقدس اشاره کرد و گفت: فرزندان این استان همواره پای نظام و انقلاب بوده و هستند.

سردار خرم دل با اشاره به اینکه امروز دشمن می‌خواهد ما را از دولت مردان و اقدامات نظام مایوس کند افزود: ممکن است بی مهری و کمبود‌ها در برخی شرایط وجود داشته باشد که البته باید رفع شود، اما هیچ گاه نباید از سربلندی نظام نا امید شد.

وی با بیان اینکه دشمن از اقتدار ایران هراس دارد و نگران است، اضافه کرد: امروز ناوگان نیروی دریایی ایران دور دنیا را می‌پیماید که این نشان از قدرت انقلاب اسلامی است.

از نکات قابل توجه این آیین، درخواست استاندار از خانواده معظم شهدا بود که به جایگاه بروند و از رزمندگان عملیات بیت المقدس تجلیل کنند.

بیش از ۲۳۶ رزمنده از استان کهگیلویه و بویراحمد در عملیات بیت‌المقدس حضور داشتند که از این تعداد ۴۱ رزمنده به شهادت رسیدند.

در طی عملیات بیت المقدس ۵۰۳۸ کیلومتر مربع از اراضی اشغال شده از جمله شهر‌های خرمشهر و هویزه و نیز پادگان حمید و جاده اهواز – خرمشهر آزاد شدند.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی
  • منبع خبر : فریاد جنوب