۳ بازارچه صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد
۳ بازارچه صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد
معاون صنايع دستي مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کهگيلويه و بويراحمد گفت: سه بازارچه صنايع دستي متشکل از پنج غرفه در شهرستان هاي گچساران و بويراحمد راه اندازي شده است.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب:محمد کاظم رحمانی، معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سه غرفه صنایع دستی روستای سربیشه در گچساران در زمینی به مساحت ۲۳۰ متر مربع مهمترین بازارچه راه‌اندازی شده کهگیلویه و بویراحمد است، اظهار کرد: این طرح برای آموزش و عرضه محصولات صنایع دستی اجرا شده است.

وی تصریح کرد: همچنین غرفه های صنایع دستی در فرودگاه یاسوج و ترکدان از توابع شهرستان بویراحمد راه اندازی شده است.

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد همچنین از کلنگ زنی بازارچه صنایع دستی در روستای سادات محمودی در شهرستان دنا خبر داد و عنوان کرد: برای اجرای این طرح یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار اولیه پیش بینی شده است.

رحمانی ابراز کرد: همزمان با هفته دولت امسال همچنین یک کارگاه صنایع دستی در روستای خلف آباد شهرستان بویراحمد بهره برداری شد.

وی تاکید کرد: این کارگاه تولید محصولات چرمی که با استفاده از ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت بانکی راه اندازی شده زمینه اشتغال سه نفر را فراهم کرده است.

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: جاجیم بافی، سفره بافی، نمدمالی، نی چیت بافی، مشته بافی، رندبافی، گچمه بافی، ریسندگی، سوزن دوزی، سبد بافی، رودوزی‌های سنتی و سیاه چادر بافی از مهمترین دست بافته‌های سرپنجه هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد است.

به گفته رحمانی میزان تولید سالانه انواع صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد ۲۰ هزار مترمربع است.

وی افزود: عمده ترین مشکل موجود بر سر راه توسعه صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد کمبود بازارچه صنایع دستی است به طوری که هم اینک تنها یک بازارچه صنایع دستی به صورت موقت در شهر یاسوج مرکز این استان فعالیت می کند به همین دلیل بهره برداری از این طرح ها نقش مهمی در حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی استان دارد.