۷۹کیلوگرم مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد کشف شد
۷۹کیلوگرم مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد کشف شد
وی عنوان کرد: همچنین مأموران در بازرسی از خودروی سمند ۵۰ کیلو گرم تریاک و ۲۹ کیلو گرم حشیش که به طرز ماهرانه ای در آن جا سازی شده بود کشف و ضبط کردند.

فریاد جنوب- فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۰ کیلوگرم تریاک و ۲۹ کیلوگرم حشیش در عملیات مشترک ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و پاسگاه های انتظامی پاتاوه و میمند کشف و ضبط شد.

سردار مهدی انصاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر انتقال محموله ای مواد مخدر از یکی از استان های جنوبی کشور به مقصد یکی دیگر از استان های مرکزی پس از هماهنگی با مرجع قضایی تیمی از ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری ماموران پاسگاه های انتظامی پاتاوه و میمند به محل اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در حین انجام ایست و بازرسی به یک دستگاه خودروی سمند و یک دستگاه خودرو پژو پارس مشکوت شدند و به آنان دستور توقف دادند.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: رانندگان این خودرو ها با بی توجهی به دستور مأموران پلیس به مسیر خود ادامه داد اما پس از طی مسافتی و در نهایت با شلیک چند تیرهوایی و سپس به سمت لاستیک ،خودرو ها متوقف شدند.

سردار انصاری ابراز داشت: در بررسی های ماموران مشخص شد که خودروی پژو پارس اسکورت کننده مواد مخدر است.

وی عنوان کرد: همچنین مأموران در بازرسی از خودروی سمند ۵۰ کیلو گرم تریاک و ۲۹ کیلو گرم حشیش که به طرز ماهرانه ای در آن جا سازی شده بود کشف و ضبط کردند.

سردار انصاری تاکید کرد: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و به مرجع قضایی معرفی و خودروها نیز به پارکینگ منتقل شدند.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پل ارتباطی تلفن ۱۱۰ به صورت شبانه روزی در خدمت مردم عزیز بوده و انتظار می رود شهروندان زمان همکاری مستمر با پلیس در صورت مشاهده و با اطلاع از هر گونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق این سامانه به پلیس اطلاع دهند.

در سال ۱۳۹۶ چهار تن و ۶۹۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شد.

چهار هزار و ۷۱ کیلو گرم این مواد مخدر از نوع تریاک و مابقی حشیش، ماری جوانا، هروئین و دیگر انواع مواد مخدر بوده و در این راستا یکهزار و ۸۴۶ نفر دستگیر، ۳۳۷ دستگاه خودرو توقیف و ۶۸ باند منهدم شدند.

سال ۹۷ پنج تن و ۳۳۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرها، جاده‌های ارتباطی استان و عملیات‌های مشترک با سایر استان‌ها کشف و ضبط شده است.

سال ۹۸ حدود ۶ تن انواع مواد مخدر در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شد.

افزون بر ۱۲ هزار نفر معتاد در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده اند و آمار ها نشان می دهند که کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ ضریب گرایش به مواد مخدر و یا شیوع آن در کشور از استان‌های پاک است.

کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر به یکی از محورهای حمل و توزیع مواد مخدر از جنوب و شرق به مناطق مرکزی و غرب کشور تبدیل شده است.

  • منبع خبر : ایرنا