۹۰ درصد از آتش سوزی های سریالی در کهگیلویه و بویراحمد عمدی است
۹۰ درصد از آتش سوزی های سریالی در کهگیلویه و بویراحمد عمدی است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۰ درصد از آتش سوزی های سریالی در این استان عمدی بوده و عامل بسیاری از این آتش سوزی ها، گردشگران هستند.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب، حسین کلانتری روز شنبه در دیدار با رئیس قوه قضاییه به مناسبت هفته بزرگداشت قوه قضاییه در یاسوج اظهار داشت: به محض اطلاع از وقوع هر آتش سوزی در جنگل های استان، تمامی امکانات به منظور مقابله و خاموش کردن آتش سوزی جنگل ها بسیج می شود و مسئولان و مردم تلاش خود را انجام می دهند.

وی افزود: در این میان افرادی وجود دارند که هدفشان ناکارآمد جلوه داده مسئولان است و تلاششان بر این بوده که در فضای مجازی به مردم القا کنند که مسئولان استان پای کار نیستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به آتش سوزی جنگل های لوداب در بویراحمد، تصریح کرد: این افراد سعی شان بر این بود که آتش سوزی کوه های لوداب در بویراحمد را در فضای مجازی، خائیز دوم معرفی کنند.

کلانتری ابراز داشت: با پیگیری های انجام شده اعتبارات مقابله با آتش سوزی در این استان چهار برابر افزایش داشته و ۳۰۰ دستگاه دمنده به منظور مهار و خاموش نمودن آتش، برای استان خریداری شده است.

رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: اقدامات بسیار خوب و ارزشمندی در قوه قضائیه و در دادگستری استان انجام گرفته است.

حسن نگین تاجی عنوان کرد: استانداری کهگیلویه و بویراحمد در مقدمات راه اندازی دادرسی الکترونیک در خصوص تأمین اعتبار دستگاه قضایی کمک کار بسیار خوبی بوده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته کاهش زمان اطاله دادرسی را در اولویت کاری خود قرار دادیم و با استفاده از مباحث علمی و کاربردی ۸۰ درصد از پرونده های مُسن استان مختومه شد.

رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طی ۷ ماه گذشته تاکنون، در ملاقات های مردمی به درخواست های بیش از ۳ هزار نفر از مراجعان پاسخ داده شده است.

نگین تاجی ابراز داشت: بیش از ۲۸۰ هکتار از عرصه های ملی و منابع طبیعی از شهریور سال گذشته تاکنون از دست سودجویان و متصرفان رفع تصرف شده و در اختیار دولت قرار گرفت.

وی گفت: در سال جاری موضوع کیفی سازی در اولویت قرار گرفته و ورود دادگستری به حقوق عامه بیش از گذشته خواهد بود.

وی تاکید کرد: ورود دادگستری در حقوق عامه، کمک کار دولت است و همچنین مبارزه با زمین خواران از اولویت اصلی دستگاه قضایی قرار دارد.

  • نویسنده : رضا قهرمانی فر
  • منبع خبر : ایرنا