1000 سهمیه تسهیلات اشتغال خرد برای شهرستان دنا
1000 سهمیه تسهیلات اشتغال خرد برای شهرستان دنا

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب؛جلسه کارگروه اشتغال شهرستان دنا به ریاست فرماندار و با حضور مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام ره و معاون و تسهیلگران ستاد فرمان اجرایی ساخت،معاون فرماندار و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان برگزار شد. فرماندار شهرستان دنا استقبال و جذب سرمایه گذار  را از اولویت های […]

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب؛جلسه کارگروه اشتغال شهرستان دنا به ریاست فرماندار و با حضور مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام ره و معاون و تسهیلگران ستاد فرمان اجرایی ساخت،معاون فرماندار و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان برگزار شد.
فرماندار شهرستان دنا استقبال و جذب سرمایه گذار  را از اولویت های فرمانداری دنا دانست و گفت:شهرستان دنا به  دلیل پتانسیل ها و موقعیت های سرمایه گذاری که دارا می باشد قابلیت جذب سرمایه گذار در حوزه های مختلف را دارا می باشد.
پناهی اقدامات و سطح فعالیت های ستاد اجرایی فرمان امام استان کهگیلویه و بویر احمد بعد از وقوع زلزله سی سخت را بزرگ اشاره کرد و گفت:نقش ستاد اجرایی فرمان امام کهگیلویه و بویر احمد در زلزله سیسخت در راستای کمک و امداد همچون یک هلال احمر بود و تا پایان امداد رسانی در کنار مردم ایستادند.
فرماندار دنا عملکرد صندوق کارآفرینی امید در جذب اعتبارات ستاد اجرایی فرمان امام در شهرستان دنا را مثبت دانست و گفت:صندوق کارآفرینی امید شهرستان دنا با یک نفر نیرو توانست اعتبارات ستاد اجرایی امام را جذب کند و رتبه اول را در استان و شهرستان کسب کند.
وی تاکید کرد:ظرفیت شهرستان دنا در حوزه های کشاورزی،گردشگری،گیاهان دارویی و تشکل های مردمی در قالب تعاونی بالا بوده تا جایی که شهر سی سخت به عنوان پایلوت استانی دارای دو تعاونی با بیشترین مشارکت مردمی می باشد.
این مقام عالی دولت در شهرستان دنا به تنش آبی بیش از 40 روستا در حوزه دنا اشاره کرد و گفت:شهرستان دنا با وجود منابع آب کافی اما شاهد بروز مشکلات در تعدادی از روستاها هستیم که تلاش مجموعه فرمانداری رفع این مشکل است.
1000 سهمیه تسهیلات اشتغال خرد برای شهرستان دنا
شایان نادری مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت ستاد اجرایی حضرت امام را در سه حوزه توانمند سازی اقتصادی،زیربنایی و حوزه سلامت اشاره کرد و گفت:در حوزه اشتغال خرد و کلان با ورود ستاد اجرایی امام در بحث تولیدی ها و صنایع راکد ضمن رفع مشکل آنها کمک بزرگی در بازگشت آنها به چرخه تولید شد.
نادری رفع بخشی از مشکل بزرگترین تعاونی آب معدنی شهر سی سخت توسط ستاد اجرایی حضرت امام را از دیگر اقدامات ستاد دانست و بیان کرد:با تزریق 27 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به این تعاونی مردمی شاهد بازگشت آن به چرخه تولید بوده که در هفته های آتی مورد بهره برداری قرار می گیرد.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید به حمایت از اشتغال خرد در شهرستان دنا اظهار کرد: برای امسال 1000 سهمیه تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان واجد شرایط در نظر گرفته شده است که 500 سهمیه در فاز اول و 500 سهمیه دیگر در فاز دوم پرداخت خواهد شد.
وی بیان کرد:این سهمیه برای واجدین شرایط در بخش مرکزی و پاتاوه شهرستان دنا می باشد.
اشتغال جوانان جویای کار از اولویت های ما است
زیور روستا معاون فرمانداری شهرستان دنا نیز با اشاره به دغدغه جوانان و بانوان جویای کارگفت:با توجه به وضعیت اقتصادی و نرخ بیکاری در کشور، تمایل افراد به خصوص جوانان به ایجاد کسب وکار و خوداشتغالی بیش از پیش به چشم می‌خورد و همان طور که می دانیم یکی از ارکان و لازمه‌های شروع یک کسب وکار موفق، تأمین سرمایه مالی مورد نیاز آن است.
وی گفت:در این میان بسیاری از افراد که خواهان خوداشتغالی و ایجاد کسب وکار خرد و مستقل هستند، توان لازم برای تأمین مبلغ سرمایه گذاری را به صورت شخصی ندارند؛ بدیهی است که برای تأمین سرمایه کسب وکار خود از سایر روش‌های موجود مانند استقراض و تسهیلات بانکی استفاده می‌کنند.
معاون فرمانداری شهرستان دنا ظرفیت پرداخت تسهیلات خرد توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام را یک فرصت برای افراد جویای کار در شهرستان دنا دانست و گفت:صاحبان مشاغل کوچک و حتی بانوان دارای تخصص در حوزه های مختلف می توانند از این ظرفیت ایجاد شده استفاده کنند.

عح

  • نویسنده : طیبه برزیان
  • منبع خبر : فریادجنوب