در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان گچساران مطرح شد؛ رهاسازی آب برای اراضی و باغات تا فردا/ ایستگاه پمپاژ امام زاده جعفر 9 متر به زیر آب رفت
در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان گچساران مطرح شد؛ رهاسازی آب برای اراضی و باغات تا فردا/ ایستگاه پمپاژ امام زاده جعفر 9 متر به زیر آب رفت

به گزارش فریاد جنوب از گچساران روز سه شنبه (17اردیبهشت ماه)اولین نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان گچساران در سال 98 با ریاست خوانپایه فرماندار شهرستان گچساران، با حضور رسول فرهادی معاون حفاظت و بهره برداری منابع آب استان، معاون دادستان، رئیس منابع آب، رئیس جهاد کشاورزی، دیگر مسئولان، نمایندگانی از روستاهای اطراف برگزار […]

به گزارش فریاد جنوب از گچساران روز سه شنبه (17اردیبهشت ماه)اولین نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان گچساران در سال 98 با ریاست خوانپایه فرماندار شهرستان گچساران، با حضور رسول فرهادی معاون حفاظت و بهره برداری منابع آب استان، معاون دادستان، رئیس منابع آب، رئیس جهاد کشاورزی، دیگر مسئولان، نمایندگانی از روستاهای اطراف برگزار شد.
فرهادی معاون حفاظت از آب استان در این جلسه عنوان داشت: سیلاب اخیر وضعیت نامطلوبی را برای ایستگاه پمپاژ آبرسانی امام زاده جعفر ایجاد کرد و نه متر زیر آب رفت.
فرهادی بیان داشت: آسیب های زیادی به برق و تاسیسات این ایستگاه وارد شد، 10 روز تخلیه ایستگاه پمپاژ به طول انجامید. چند کار اساسی در حوزه برق این تاسیسات با همکاری شرکت برق انجام گرفت و امیدواریم بتوانیم طی امروز تا فردا (18 اردیبهشت) آب را بطور پایدار به مردم برسانیم.
فرهادی در ادامه به عدم وجود تجهیزات مورد نیاز اشاره کرد و گفت: این یک آسیب است که تجهیزات لازم مثل جرثقیل و دستگاه های تخلیه لجن و دیگر دستگاه ها در گچساران وجود ندارد و اگر شرکت نفت در این زمینه همیاری نمی کرد کار صورت نمی گرفت. همینطور خیلی از قطعات را از بهبهان و یاسوج تهیه کردیم.
فرهادی در گفتگو با کبنا آسیب وارد شده به ایستگاه پمپاژ آب را بسیار بیشتر از مناطق دیگر استان برآورد کرد و گفت: در مورد میزان خسارت های وارده، هنوز برآوردی صورت نگرفته است.
فرهادی بیان داشت: سه ایستگاه پمپاژ طی امروز و فردا راه اندازی می شود و این سه پمپ برای همه اراضی که حدود 3هزار هکتار است استفاده می شود و رهاسازی آب صورت می گیرد.
جلسه حفاظت از منابع آب بر سر مشکلات سیل اخیر، عدم آبرسانی به کشاورزان و باغات طی یک ماهه سال اخیر و قرارداد میان منابع آب و شرکت بهره بردار و تعاونی های آب به حاشیه کشیده شد و به اعتراض و تنش میان نمایندگان کشاورزان، شرکت های توزیع آب و فرماندار انجامید.
عمده مشکلی که نمایندگان کشاورزان و باغات به آن اشاره داشتند مشکل عدم پرداخت آب بها توسط کشارزان، عدم مدیریت صحیح شرکت منابع آب بود که طی آن به زعم «طیبی» نماینده منابع آب باغات، مدیریت صحیحی در زمان توزیع آب صورت نگرفت و باعث شد درختان پژمرده شده و از بین بروند.
علی خوانپایه فرماندار شهرستان گچساران گفت: از ابتدای سال 98 تا الان 3 جلسه حفاظت از منابع آب برگزار کردیم و اقدامات لازم برای راه اندازی پمپ های آب صورت گرفته است و طی امروز تا فردا قرار هست رهاسازی آب صورت گیرد.
خوانپایه بیان داشت: کوتاهی از جانب دستگاه های دولتی نبوده است و می طلبد که مردم و کشاورزان نیز تعاملی صورت دهند و پای کار بیایند، آب بها را پرداخت کنند تا روال کار انجام گیرد.
در انتهای جلسه مقرر شد جلسه ای با حضور کارشناسان امور آب و جهاد کشاورزی برگزار و بحث «آب بها» و میزان پرداختی بر اساس مسائل کارشناسی تعیین شود و در صورت به نتیجه نرسیدن این مشکل به مراجع قضایی ارجاع داده شود.
همچنین مقرر شد رهاسازی آب در اسرع وقت انجام گیرد./کبنا