اولین پیش اجلاس سراسری وهمایش شهرستانی نماز با محوریت طرح پیوند نماز، خانه، مسجد و مدرسه در شهرستان دنا برگزار شد
اولین پیش اجلاس سراسری وهمایش شهرستانی نماز با محوریت طرح پیوند نماز، خانه، مسجد و مدرسه در شهرستان دنا برگزار شد

اولین پیش اجلاس سراسری وهمایش شهرستانی نماز با محوریت طرح پیوند نماز، خانه، مسجد و مدرسه در شهرستان دنا برگزار شد سایت خبری فریاد جنوب:اولین پیش اجلاسیه نماز با هدف پیوند خانه، مسجد و مدرسه درسالن آموزش و پرورش شهرسی سخت با حضورائمه جمعه سی سخت وپاتاوه ،مدیرآموزش و پرورش،جمعی ازمربیان و کارشناسان حوزه قرآن،نماز […]

اولین پیش اجلاس سراسری وهمایش شهرستانی نماز با محوریت طرح پیوند نماز، خانه، مسجد و مدرسه در شهرستان دنا برگزار شد
سایت خبری فریاد جنوب:اولین پیش اجلاسیه نماز با هدف پیوند خانه، مسجد و مدرسه درسالن آموزش و پرورش شهرسی سخت با حضورائمه جمعه سی سخت وپاتاوه ،مدیرآموزش و پرورش،جمعی ازمربیان و کارشناسان حوزه قرآن،نماز و عترت در سالن اجتماعات آموزش وپرورش دنا برگزار گردید.
دراین اجلاسیه که به میزبانی معاونت پرورشی آموزش وپرورش دنا درسالن آموزش وپرورش شهرستان برگزارگردید، حجت الاسلام والمسلمین سیادت امام جمعه پاتاوه بابیان اینکه مهارت‌های لازم برای ترغیب فرزندان ودانش آموزان به نماز چیست، گفت:

برای ترغیب و تشویق کودکان وفرزندان به نماز، باید خودمان توجه داشته باشیم که نماز در رأس اعمال واجب قرار دارد و آن را در اولویت کارهای خود قرار دهیم وتقویت حس مسولیت پذیری را درآنان ایجاد کنیم.
دکترسیادت ؛از منظرقرآن کریم وآیات وروایات وحضرات معصومین علیهم السلام نمازرا موکدآ سفارش شده دانست وافزود:

لحن خداوند متعال درقرآن وروایات اقامه ی نماز است«اقاموالصلاه و آتوالزکاه»نمازرا برپادارید وزکات را بپردازید ومنظور اینست که نماز به جماعت خوانده شود وفرادا فقط در جایی که برای انسان جماعت ومسجدی مقدور نباشد وامام عادلی نباشد آنوقت میتوان نماز را فرادا بجا آورد.
وی تصریح کرد:لحن قرآن کریم به اقامه ی جماعت هست،که خداوند کریم میفرماید؛(وَ ارْکَعُوا مَعَ الرَّاکِعِینَ‌ واسجدوامع الساجدین)با رکوع وسجودکنندگان، رکوع وسجود بجا بیاوریید لذا به همین خاطر اهمیت نماز را می رساند که چکار کنیم کودکان به نمازرغبت پیدا کنند واقامه ی جماعت نمایند،باید والدین در وهله ی اول به این مهم مقید باشند ونماز را به وقت وجماعت ودر مسجد بگذارند.پدر ومادر باید الگوی فرزندان باشند وخوشان مقید به فریضه مهم نماز وجماعت باشند.
امام جمعه پاتاوه به موضوعات مدرسه ،مسجد و قرآن کریم اشاره وعنوان کرد:

سه عنصرمهم و معتبر مسجد و خانه و مدرسه در عصر انقلاب اسلامی خاستگاه نسل جوان و متدین و در تعلیم و تربیت اسلامی و رشد شخصیت آینده-سازان نقش با شکوهی ایفا کرده¬اند.
در مدرسه باید مربیان تربیتی وپرورشی خودشان الگو در برگزاری نماز باشند واهل جمعه وجماعات باشند تا دانش آموزان به تبعیت از آنان رفتار نمایندویاد بگیرند،جذب کودکان و نوجوانان به نماز امری بسیار مهم، تربیت کننده و جامعه ساز می‌باشد.
اسلام برای مسجد اهمیت قائل است وپیامبر اسلام وقتی ازمکه هجرت فرمودند وارد مدینه شدند اولین اقدام ایشان بنای مسجدقبا بودواین اهمیت نماز را می رساند.ودر زمان پیامبرص بیان مسائل اقتصادی وفرهنگی وسیاسی در نمازانجام می شد.
خداوند متعال در مورد قرآن وعترت تاکیدکرده،این اساس اسلام است که برپایه دوچیزقرآن وعترت اهل بیت پیامبرص است که در حدیث ثقلین پیامبر اسلام این دو را درکنار هم قرار داده است وبا جدا کردن قرآن واهل بیت ع اسلام تهی می شود.

  • منبع خبر : روابط عمومی نهاد نمازجمعه پاتاوه