امام جمعه پاتاوه:آمریکایی هابه اسم حقوق بشر حقوق خودشان را حفظ می‌کنند و حقوق ما را پایمال می‌کنند .
امام جمعه پاتاوه:آمریکایی هابه اسم حقوق بشر حقوق خودشان را حفظ می‌کنند و حقوق ما را پایمال می‌کنند .

خبرفریاد جنوب :حجت الاسلام والمسلمین «سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز (۱۰تیرماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه با توصیه و سفارش خود ومومنین به رعایت پاکدامنی و پرهیز از محرمات با تبریک سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی علیه السلام وحضرت زهرا سلام الله علیها وروزازدواج گفت:  انسان های با تقوا از سنت حسنه پیامبر […]

خبرفریاد جنوب :حجت الاسلام والمسلمین «سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز (۱۰تیرماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه با توصیه و سفارش خود ومومنین به رعایت پاکدامنی و پرهیز از محرمات

با تبریک سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی علیه السلام وحضرت زهرا سلام الله علیها وروزازدواج گفت:

 انسان های با تقوا از سنت حسنه پیامبر اسلام و حضرات معصومین علیهم السلام که یکی از آن سنت ها ازدواج است تبعیت می کنند.

امام جمعه به برکات ازدواج از نظر قرآن و حضرات معصومین علیهم السلام اشاره وافزود: ازدواج برکات زیادی از جمله: اخلاقی، ایمانی، اقتصادی،-اجتماعی، دنیوی و اخروی دارد .خداوند متعال در سوره نور آیه ۳۲ فرمودند:

 بی همسران خود را همسر دهید اگر تهیدست باشند خداوند از فضل خود آنان را توانگر می کند و خداوند بخشایشگر و داناست. در سوره روم آیه ۲۱ خداوند متعال  فرمودند:

و از نشانه های قدرت او آن است که برای تان از جنس خودتان همسرانی آفرید تا به ایشان آرامش یابید و میان شما دوستی و مهربانی نهاد.

خطیب جمعه با اشاره به سخنی ازحضرت امام صادق علیه السلام افزود:هرکس بی زنی را همسر دهد از جمله کسانی است که خداوند در روز قیامت به او نظر می افکند.

 حجت الاسلام سیادت ادامه داد:در اسلام هیچ بنایی نزد خداوند محبوب تر و ارجمند تر از ازدواج نیست. هرکس ازدواج کند نصف دین خود را کامل نموده است.

وی به یک مورد از موانع ازدواج را تشریفات و چشم و هم چشمی بیان کرد وافزود:

  اساس ازدواج در اسلام سادگی است. ملاک خوشبختی در ازدواج محبت است نه تشریفات. ایشان به راه کارهای دست یابی ازدواج آسان گریزی زد و تصریح کرد:گفتمان سازی راه حل موانع فرهنگی ازدواج- جلوگیری از بالا رفتن سن ازدواج- آسان گیری در امر ازدواج- تبدیل انگیزه به عمل در ازدواج- نقض عملی سنت های غلط در مورد ازدواج-احیای عقد اسلامی در مقابل عقد جاهلی .

امام‌جمعه بخش پاتاوه درخطبه سیاسی نماز به بازخوانی جنایت های حقوق بشری آمریکا با رویکرد جهاد تبیین اشاره وبیان کرد:آمریکا شیطان بزرگ و طاغوت اعظم است .

دکترسیادت باطرح این سوال که چرا هفته افشای حقوق بشر آمریکایی؟! با نظر به حوادث ورخدادهای۶ لغایت ۱۲ تیرماه اشاره ویادآورشد:

سوء قصد نافرجام به امام خامنه ای سلام الله علیه در ۶ تیر ماه سال ۱۳۶۰-بمب گذاری دفتر مرکز حزب جمهوری اسلامی ایران در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ و به شهادت رساندن آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ نفر از یاران ایشان-به شهادت رساندن محمد کچویی رئیس زندان اوین در ۸ تیرماه سال ۱۳۶۴- به شهادت رساندن آیت الله صدوقی نماینده امام رضوان الله تعالی علیه و امام جمعه یزد در ۱۱ تیرماه سال ۱۳۶۱-بمباران شیمیایی سردشت توسط هواپیماهای جنگی رژیم بعثی عراق در ۸ تیرماه سال ۱۳۶۶ که به منجربه شهادت ۱۱۰ نفر و مجروح شدن ۵ هزار تن انجامید.-شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایرباس جمهوری اسلامی ایران توسط ناو آمریکایی در ۱۲ تیرماه سال ۱۳۶۷ که منجر به شهادت تمامی ۲۹۰ نفر مسافر و خدمه آن گردید .لذا نامگذاری این هفته به پیشنهاد مقام معظم رهبری مدظله العالی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش پاتاوه دربخش دیگری درخطبه سیاسی به ویژگی های آمریکا به عنوان رآس استکبار جهانی دانست وعنوان کرد:

خودبرتربین_حق ناپذیر- اهل مجاز شمردن جنایت نسبت به بشریت- اهل فریبگری -اهل تبعیض نژادی -نقض حقوق زنان-و صدهاجنایت بی نظیر در جهان.لذا امامین انقلاب فرمودند:

به اسم حقوق بشر حقوق خودشان را حفظ می‌کنند و حقوق ما را پایمال می‌کنند .در جهان صدها میلیون مردم را به آتش می‌کشند، گفتارشان شیرین است اعمالشان از زهر تلخ تر است.

 آمریکا بزرگترین جنایتکار عهدشکن از خدا خجالت نمی کشد وازخلق خداهم خجالت نمی کشند.اهل خدعه، اهل خنجر از پشت زدن است .

به حول قوه الهی استکبارجهانی در حال افول و شکست همه جانبه آنها قطعی خواهد بود.

 سیادت با بیان اینکه چرا ائتلاف ناتوی خاورمیانه محکوم به شکست است تصریح کرد:

در روزهای گذشته در منطقه غرب آسیا رژیم صهیونیستی و آمریکا تلاش های خود را با هدف مقابله با ایران تشدید کرده‌اندو ناتوی عربی مرده متولد شد .در سال ۲۰۱۷ مقامات سعودی به صورت جدی ناتوی عربی را پیگیری کردند و ناکامی آنها در یمن، عراق، سوریه و ایران شکست خوردند و به هیچ کدام از اهداف پلید خود نرسیدند.-اختلاف نظر میان کشورهای عربی مهمترین مانع در راه موفقیت ایده ائتلاف است. -از دیگر سوی وارد کردن رژیم صهیونیستی در چنین ائتلافی آن را در نطفه خفه خواهد کرد.-بحث ناتوی خاورمیانه بهانه‌ای برای عادی سازی رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی مثل عربستان است.

حجت الاسلام سیادت درقسمت دیگری از خطبه به جهت رفع مشکلات منطقه وبخش خواستارتشکیل گروهی از نخبگان و ریش‌سفیدان این بخش جهت بررسی و پیگیری مشکلات اقتصادی اجتماعی و معنوی بخش زیر نظر امام جمعه شد واین مهم ضروری است.واز تمامی طوایف می خواهم که از هر طایفه و قبیله ای افراد دلسوز و متعهد را به بنده معرفی نمایید، تا این گروه دلسوز را تشکیل دهیم که با هم و با اتحاد به عنوان نمایندگان مردم از طریق مدیران استانی و کشوری مطالبات بر حق مردم مظلوم این بخش را پیگیری نماییم.

  • منبع خبر : روابط عمومی نهاد نمازجمعه پاتاوه