آتش نشانی دوگنبدان به سازمان آتش نشانی ارتقاء یافت
آتش نشانی دوگنبدان به سازمان آتش نشانی ارتقاء یافت
رئیس شورای شهر دوگنبدان از ارتقاء آتش نشانی دوگنبدان به سازمان آتش نشانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از گچساران، محمد علی کرمی در این باره اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های فراوان شهرستان گچساران شامل نفت، گاز، آب و صنایع بزرگ همچون پتروشیمی و منابع طبیعی این ضرورت انجام گرفت.

وی افزود: در حال حاضر گچساران دارای دو ایستگاه آتش‌نشانی است که از لحاظ امکانات و تجهیزات به‌روز باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

رئیس شورای شهر دوگنبدان تصریح کرد: گچساران با توجه به وجود صنایع و شرکت‌های صنعتی، اراضی کشاورزی و همچنین منابع طبیعی و محیط زیست باارزش مستعد آتش‌سوزی و سایر حوادث غیر مترقبه است.

وی بیان کرد: طبق قانون باید به ازای هر ۵۰ هزار نفر در یک منطقه یک ایستگاه آتش‌نشانی هم تعریف شود به همین جهت احداث یک ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک نفت در دستور کار قرار دارد اگرچه با توجه به موقعیت استراتژیکی شهرستان به دو ایستگاه آتش‌نشانی دیگر هم نیاز است.

شهردار دوگنبدان نیز در این باره گفت: آتش‌نشانی یک واحد بسیار مهم در زمان بحران و همچنین یک بازوی قوی در جلوگیری از بروز حوادث بسیار است.

وی افزود: دوره‌های متنوع آموزشی به جهت آشنایی و پیشگیری از حوادث توسط آتش‌نشانان شهرستان برای مقاطع مختلف تحصیلی، ادارات و… برگزارشده است.

قشقایی تصریح کرد: خرید ۶ دستگاه دمنده، ۲ دست لباس غواصی، ۸۰ نوع کپسول مختلف، ۱۰ دستگاه لباس آتش‌نشانی ضد حریق، ۴ دستگاه بی‌سیم، تقویت سامانه ۱۲۵ از سه خط به چهار خط، دستگاه کف کش و همچنین تعمیر دو دستگاه ماشین‌آلات، خرید دو دستگاه موتورسیکلت، تشکیل تیم‌های امداد کوهستان و غواصی و… اقدامات مختصری در حوزه آتش‌نشانی شهر دوگنبدان بوده که در این مدت اخیر انجام‌گرفته است.

شهردار دوگنبدان، عنوان کرد: دوگنبدان با توجه به گستردگی باید دارای چهار ایستگاه آتش‌نشانی باشد که مجوز یک ایستگاه دیگر اخذ شده و نیازمند تأمین اعتبار است، از طرفی به تجهیز ماشین‌آلات نیاز داریم و متأسفانه ماشین‌آلات آتش‌نشانی فرسوده هستند.

قشقایی با بیان اینکه برای عملیات سبک به خودرو امداد و نجات نیاز داریم، خاطرنشان کرد: در دو ایستگاه آتش‌نشانی در شش ماه اخیر هزار عملیات مختلف صورت گرفت.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی