آغاز نصب دکل‌های خط دو مداره طرح سردار شهید سلیمانی کهگیلویه
آغاز نصب دکل‌های خط دو مداره طرح سردار شهید سلیمانی کهگیلویه
مدیر شرکت برق کهگیلویه، گفت: نصب دکل های خط دو مداره طرح شهید سلیمانی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از دهدشت، حسین عادلی نسب اظهار کرد: نصب دکل‌های خط دو مداره طرح شهید سلیمانی دهدشت، منطقه دشمن زیاری، قلعه رییسی و دیشموک در منطقه سخت گذر و کاملا صخره‌ای کوه پات آغاز شد.

مدیر شرکت برق شهرستان کهگیلویه، افزود: سخت‌ترین قسمت اجرای طرح، گذر از کوه کاملا صخره‌ای پات بود که امکان حفر گود و یا انتقال پایه‌های برق، تجهیزات و یراق آلات شبکه برق، آن پروژه را با مشکل جدی مواجه کرد.

وی تصریح کرد: حفر گود، کاری بسیار سخت بود و با توجه به وجود تونل در زیر این کوه، امکان انفجار آن نیز وجود نداشت، این مرحله از اجرای طرح با تلاش و هر گونه سختی که داشت سرانجام به پایان رسید.

عادلی تصریح کرد: این قسمت از طرح خط دو مداره سردار شهید سلیمانی، به احداث بیش از ۳ کیلومتر شبکه ۳۳ کیلوولت، ۳۷ دکل ۱۲ متری و ۳۷ دکل ۱۵ متری و اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال نیاز دارد که هم اکنون در مرحله نصب دکل است.

وی عنوان کرد: تجهیزات و یراق آلات شبکه به وسیله چهارپایان به محل نصب دکل‌های برق انتقال داده شد.

مدیر شرکت برق کهگیلویه با بیان اینکه پس از احداث این قسمت از پروژه، مشکلات ضعف ولتاژ بخش دشمن زیاری و بخش‌های قلعه رییسی و دیشموک برطرف می شود، خاطرنشان کرد: دو مرحله پایانی این طرح به طول ۳۸ کیلومتر و اعتباری بالغ بر ۶۴۰ میلیارد ریال در مرحله انجام مناقصه و واگذاری به پیمانکار است.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی