اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه کهگیلویه | پیش بینی حضور ۸۰ هزار زائر در روزهای پایانی نوروز در امامزاده سید محمود(ع) | اهتمام ویژه مدیران ارشد استانی نسبت به حل مشکلات بقعه امامزاده سید محمید(ع)
اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه کهگیلویه | پیش بینی حضور ۸۰ هزار زائر در روزهای پایانی نوروز در امامزاده سید محمود(ع) | اهتمام ویژه مدیران ارشد استانی نسبت به حل مشکلات بقعه امامزاده سید محمید(ع)
فـــریاد جنوب | رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کهگیلویه، گفت: طرح آرامش بهاری هم اکنون در امامزاده‌گان سید محمود(ع) و میرسالار(ع) در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری فریادجنوب از دهدشت، همزمان با شروع تعطیلات نوروزی و سفرهای بهاری گردشگران و مسافران و زائران بقاع متبرکه، امام‌زاده سید محمود(ع) کهگیلویه مقصد بیش از ۲۰ هزار زائر از سراسر کشور از ۲۵ اسفند تا ۴ اسفندماه بوده است.

عبدالمحمد نمازی، اظهار کرد: حدود یکصد اتاق و ۱۰ تخته چادر با ظرفیت نزدیک به یک هزار نفر در شبانه‌روز برای زائران این بقاع متبرکه در نظر گرفتیم، هم‌چنین ۱۵ باب فروشگاه محصولات مختلف در خدمت زائران هستند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کهگیلویه، افزود: برگزاری نمازهای جماعت در سه وعده هر روز، محافل قرانی، دعا و مناجات، اجرای مسابقات فرهنگی برای کودکان و نوجوانان و سخنرانی مذهبی از جمله خدمات فرهنگی مرکز افق امام‌زاده سیدمحمود علیه السلام هستند.

وی بیان کرد: در طول این ایام، مسئولان بخش قلعه‌رئیسی از جمله امام جمعه و بخشدار این بخش همکاری خیلی خوبی با مدیران و مسئولان این بقعه مقدس داشتند.

نمازی با اشاره به افزایش تعداد زائرین این مکان مذهبی، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان تعطیلات نوروزی نزدیک به ۸۰ هزار زائر به زیارت این امام‌زاده مشرف شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کهگیلویه گفت: پروژه وضوخانه سرویس‌های بهداشتی امام‌زاده سید محمود علیه‌السلام ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که از نیازهای اساسی این مکان مذهبی است و تاکنون حدود مبلغ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای آن هزینه شده و برای تکمیل این پروژه به اعتباری ۲۰ میلیارد ریالی نیاز است.

وی با اشاره به تمهیدات ضروری جهت خدمات‌دهی هر چه بهتر به زائرین، افزود: جهت خدمات بیشتر به زائران نیازمند فراهم کردن امکانات بیشتری از جمله رستوران، حسینیه و سالن همایش در این بقعه متبرکه شاخص هستیم.

نمازی با درخواست از مدیران ارشد استانی و شهرستانی، گفت: از مسئولان استانی و شهرستانی خواستاریم نسبت به ترمیم و بهبود جاده دسترسی به این امام‌زاده تا شهر قلعه رئیسی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: از خیرین و واقفین خواستاریم در زمینه اهداء موکت، فرش، وسایل سرمایشی و گرمایشی و یخچال جهت استفاده در اتاق‌ها به این مکان مقدس انفاق داشته باشند.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی
  • منبع خبر : فریاد جنوب